05 December 2013

Pray For Kuantan

pagi ni xnk cite pasal princess.
sbb mcm biasa,dia nangis jugak td masa hantar,
mlm td mengigau jugak.asek tunjuk pintu.
nk keluar dr bilik.aku pon xtau knp.
hmmmmm~ Ya Allah permudahkan lah jalan ku.
Tabahkan lah hatiku~

dan cerita lain yg buat aku sedih adalah kuantan.
smlm aku tgk berita.mmg Lumpuh dah bandar kuantan.
teruk sgt kn.dlm geng gojes pun smlm ada buat derma kilat
untuk kawan kami yg kat kuantan dan tempat lain,
Ya Allah,kuatkan dan tabahkan lah hati mereka.
aku tgk berita smlm mmg sedih.
mmg nk meleleh air mata.sedih sgt.
tgk pulak page Kuantan kat fb.Ya Allah sayunya.
xsampai hati rasanya.

kawan kawan gojes yg baru masuk rumah.
dah deko deko rumah.tetiba banjir,air naik sampai bumbung.
Ya Allah.ranap hati bila tgk.aku xleh pk.kalo aku pk mst aku nangis.
tetiba hati aku jadi halus.

Ya Allah,bantulah hambamu ini.
bantulah kami. Amin~


kuasa Allah.masjid terselamat dr banjir.Subhanallah

Ya Allah~ besarnya dugaan
ada jugak yang sempat lg buat lawak.kata Najib dan Rosmah dtg beri bantuan.
adehhh di saat saat mcm ni pon nk buat lawak ke.please lah!

12 comments:

aznor ibrahim said...

betul rara..menitik air mata tengok gamba2 kat kuantan..ya allah bantulah penduduk2 di sana..aminn

Nurzakiah Hanum said...

amin

Chot said...

Menangis jugak..huhu..chot ramai kawan kt sana...semua lost contact..huhu

ily♥ said...

Ya Allah...Semoga Allah melimpahkan rahmat, menurunkan bantuan buat mangsa serta memberi kekuatan & kesabaran buat mangsa2 banjir..

Chekgu Azrine said...

semoga kuantan kembali seperti sedia kala..amin

TelingaBulat said...

kesiannya ;(

Kakzakie said...

Ujian Allah berikan buat hambanya utk lebih berfikir. Sedih memang melihat keadaan banjir yg teruk sekarang ni..

MAY said...

My sis at kuantan....

lia said...

InsyaAllah... ujian dariNYA utk yg mampu d duga... semoga mereka tabah...

::puan ungu:: said...

teringat kawan-kawan gojes kat kuantan...semoga semuanya pulih seperti sedia kala.

faraherda.razalan said...

Gurauan kapal selam tu sinis bb bantuan dr kerajaan pusat lambat. Tataulah Rara. mcm2 spekulasi sbb walau Pahang, BN yg pegang tapi Kuantan kalah pada PR. Wallahualam.

Makcik sy salah sorang mangsa banjir. Rumah habis tenggelam. Dia sedih kenapa bantuan lambat tiba. Pusat perpindahan pun penuh. Mmg sedih sgt. Berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul. Moga lekaslah surut banjir di Pahang, Johor, Terengganu, Kelantan dan Melaka.

CAHAYA MATA said...

Ya Allah..
selamatkan lah saudara-saudaraku di sana..
tabahkan lah hati-hati mereka dalam menghadapi ujianMu ini..

(-__-)"


p/s : sama-sama kita bantu sorang sikit..insyaAllah..kurang sikit beban mereka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...