Image and video hosting by TinyPic

20 February 2014

Ubat Nyamuk yang TIDAK BERBAHAYA


CARA BUNUH NYAMUK (BUATAN GENIUS)

==========================

Bunuh nyamuk di sekitar rumah versi genius. Cubalah.

Bahan-bahan :

• 200 ml air
• 50 gram gula merah
• 1 gram ragi
• botol plastik saiz besar

Langkah-langkah:

1. Potong botol plastik ditengah-tengah. Simpan bahagian atas/mulut botol.
2. Campur gula merah dengan air panas. Biarkan hingga sejuk kemudian tuangkan ke dalam potongan bawah botol.
3. Masukkan ragi. Tidak perlu dikacau. Tujuannya untuk menghasilkan karbon-dioksida.
4. Masukkan potongan botol bagian atas sebelum ini dengan posisi terbalik seperti corong.
5. Lilit keliling botol dengan tape hitam atau kain, bukan di bahagian atas botol dan letakkan di bahagian sudut rumah.

Dalam dua minggu, anda akan melihat sejumlah besar nyamuk yang mati di dalam botol.

Selamat mencuba.

-------------------------------------------------------------------------------------------

serius aku dh cuba buat kt opis.mmg nyamuk banyak mati dlm tu.
korg tau x kenapa nyamuk leh masuk dlm tu?

nyamuk dia gigit badan kita kenapa?
sbb badan kita mengeluarkan karbon dioksida.
so,bila kita campurkan yis,gula merah dan air,
secara kimia nya dia menghasilkan karbon dioksida.
so bila nyamuk tau kat situ ada karbon dioksida.
so dia akan masuk dlm tu.dan terperangkap dlm buih
yis tu.so matik lah nyamuk tu! hahahaha.

eh ni cite betul taw.abg kat opis aku ni cakap.
kalau dia tipu aku.so aku tipu korg.tapi nyamuk mmg mati.
try lah!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 comments:

  1. Wahhh.. perkongsian yang bagus. Tak pernah tahu nih.. nanti nak try.. Huhuhu. Thanks :)

    ReplyDelete
  2. wahhh! sgt tk bahaya!.. cuma kena ltk kt tmpt yg slmt je lah..tkut anak2 tarik..

    ReplyDelete
  3. boleh cuba..
    musim ni banyak sangat nyamuk.
    musim panas ke apa..

    ReplyDelete
  4. ok jgk ni..ade kan penyakit bdk2 yang xleh kena/bau ubat ngamuk tu?g6pd kan?bole try cara ni..

    ReplyDelete
  5. serius jadi? saya nak try lah. kat rumah memang byk nyamuk. sian anak2...

    ReplyDelete
  6. perkongsian y bagus..boleh diamalkan sebab tak merbahayakan

    ReplyDelete
  7. Waaaaaaa yis ngan gula merah ye...ok noted rara...nak cuba lah nanti...

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com