07 May 2014

Asal sakit mesti cari MAK

kenapa eh kite ni.asal sakit je mst akan cr mak.mengadu kat mak,
merengek kat mak,semua kat mak,bg aku,walaupun mak aku garang,
tapi mak aku the best,mak aku teror masak,masak apa walaupun cincai,
mst sodap! xtau nk ckp mcm mana.

ni aku x sihat ni,dr minggu lepas,badan x larat,
demam,tapi x leh nk dilayan sbb anak pun demam x sihat,
kalau aku layan badan aku ni,mst x jd apa,kang anak aku ntah kemana,
kesian anak aku lak kang.

so dlm x sihat,gagahkan diri agar nampak sihat,
tu lah pengorbanan mak kan.mcm tu lah mak kite dulu kan.

Princess pulak dh masuk 5 hari batuk,
dmm dh ok,tinggal dedar dedar sket je,
dia tu lg lah,kalau demam ke x sihat ke,
mulalah xnk kat sape sape,nk kat aku je.
aku mmg kena dukung,kena pelukkk je dia,
dah mmg dasar anak manja,
aku ni sape nk peluk,

dah pulak laki aku xde,
keje Penang skrg ni.

kalau lah papa dia ada,leh lah papa dia tlg pgg,
dia kalau ada papa dia x pe lg.dia ok lg.

harini pun aku gagah jugak g keje.kalau duk rumah kang
lagi asek melepek jee,aku mls lah gitu.kalau keje,leh gak buat buat keje,
even x bz,leh lah jalan sana sini.

princess pon kalau g school,
dia nk lah jugak makan,kalau kat rumah xnk makan,
aku rindukan mak aku,rasa mcm nk balik ipoh je,
dah lama tahan rindu ni,now aku rasa x tahan lg,
smlm dh pk bajet and masa.so dh boleh kot buat keputusan.
esok tgk lah mcm mana,jd ke x balik Ipoh,
miss u mak.

Photo: Bila diri sendiri x sihat,anak x sihat,hati x sihat,hmmmm mulalahhh.i miss u mak.
xde gambar best,ni je gambar yg ada.bosan kan.

10 comments:

Nurzakiah Hanum said...

mak terbaik

Farah Waheda Wahid said...

memang begitulah adanya, asal sakit jer cari mak...

eima said...

ai tak de mak dah ...lama dah ... :)

klu sakit slalunye tak ngadu ngan sape2 even my laki ..ai dok diam² tak larat pun buat² larat .... sbb anak2 kesian diorg tak terjg karang kab ... tp ngadu kat anak2mama tak larat so plizz jgn nakal ....

get well soon my dear fren ....utk princess jg ye

Rizziela said...

mak adalah tempat yg paling sesuai dalam apa jua keadaan kita..sayang emak

Wawa Yusoff said...

gitu lah kekdah nye ra.. aku pun mcm tu.. dah jadi mak pun kalau sakit nak jugak mak.. huhu

lieyalatif said...

siannye rara...husben dah keje penang? jauh tu....

jaga diri baik2 key...makan ubat jgn culas.... musim rasenye nie...cuace kan kejap hujan kejap panas nieh...

ArELeEz said...

sbb kite sume lahir dari rahim ibu kn.. dari azali mmg sgt rapat dgn ibu. that's y bile sakit musti nak jumpe ibu. tsk3..

sYiRa LoKMaN said...

mesti rinduu sangat kan..kirim doa:)

SyimaSyaz said...

oo semua cari mak eh... i tak. dari kecik smp besar i memang independent. sakit ke sedih ke apa ke i duduk dalam bilik je, layan perasaan sorang. bila dah kahwin pun macam tu...

aisya pun macam tu i tengok.bila dia demam, dia diam je.jarang merengek, jarang nak keppit2. aritu dia kembung perut... i lgsg tak tau, doc yg cakap.sebab dia diam.agaknya masa kecik pernah kot kembung tp dia tak pernah nangis atau bagi signal apa2... apa2 dia diam. tu payah skit tu sebab tak tau dia sakit...

FiZ said...

mak yg terbaik..so mana2 pun..cari mak.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...