23 June 2014

Big Family

22Jun2014, tarikh keramat.yang mungkin kami takkan lupa.tarikh yg menyatukan Papa dan seorang insan lain.tarikh yg tetiba menjadikan aku dan adik beradik aku mendapat adik beradik lain.aku xtau lah korg paham ke x.tapi biarlah aku luah disini agar nanti bila aku belek belek balik entry aku.aku leh baca semula entry yang aku dh tulis.aku tak beritahu sesiapa pun pasal hal ni.hanya family je tau.sbb hati aku x kuat.aku malas nk bercerita.nanti kalau orang tanya barulah aku bgtau.
Aku tak marah papa aku.sumpah.sikit pun tak.dulu masa mula mula aku marah jugak.hati aku memberontak.tp lepas sorang sorang dtg convince aku pasal ni.aku boleh terima.lagi lembut jadinya hati aku bila papa aku sendiri msg aku.mintak restu.mengalir jugak air mata ni.tersedu sedu sendiri.sampai kan princess tny " bu anges ke " alahaiiii.sedih tapi x jd nangis.nk gelak terus rasa.hahaha
Lepas selamat semuanya pon papa msg lg.aku ckp aku doakan yg terbaik.moga papa ada org yang menjaga makan minum.sakit pedih.tu je.kalau itu jalan yg buat papa bahagia.selepas 10tahun kesorangan.lama kan.tak terasa masa tu berjalan.
Mak,mak takpe.kami ada.InsyaAllah kami akan jaga mak sebaik mungkin.aku akan bahagiakan mak.adik aku siap sound aku ckp,kakak jgn marah marah mak lg.eh! Aku pulak marah mak.hahaha.mana ada marah.kdg kdg tu biasa lah.gaduh gaduh manja ngan mak kan.mcm lah org lain xpernah.kan kan.hmm mungkin ada kesedihan di hati mak aku.tapi aku harap mak kuat.
Kami sayang semua.kami sayang.
Princess ada opah baru.tp nk panggil apa eh.hahaha.adoi.
Tapi itulah kan.percatuan Allah.kita mmg xtau.kalau kawin tu kawen lah.kalau mati tu.matilah.xterlewat tak tercepat.tu lah masanya.moga papa bahagia selalu.Amin.
Jom tido lah.sok ada jamuan makan makan kt opis.ada kuah durian.heee.

14 comments:

Julia Johari said...

Faham rara...ku memahami...ku pun ada kisah sebegini...tp lain jalan ceritanya...ku ada 5 adik beradik kandung sebapa...lain-lain mak...ku nak cerita...tp tak terluah...biarlah ia menjadi rahsia.

Rara...kita kena kuat ye,...amin

ain.ya.nun. said...

Bersangka baik je lah Rara atas apa yang terjadi walaupun kadang-kadang hati susah nak terima.

“…barangkali kamu membenci sesuatu,padahal ia baik bagimu…dan barangkali kamu menyukai sesuatu padahal ia buruk bagimu…Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui”
(Al-Baqarah: 216)

Perancangan Dia itu mungkin yang terbaik utk papa Rara.

MizzTina said...

ermm..akak xtau nk komen apa Ra...bykkn sbr n trima ni semua sbg qada n qadar..

Chekgu Azrine said...

Semoga papa awak bahagia ye rara
Semoga mama awak juga bahagia..
Semula bahagia..hehe

Nurzakiah Hanum said...

good moning

Wawa Yusoff said...

Ra, Allah sebaik2 perancang dan penentu kehidupan kita..

Redha dan terima pada apa yang ditentukan,in shaa allah DIA akan berikan yang terbaik. Itu janjiNya :)

ieza ashaari said...

Jln hidup msg2 kn. Kte xtau jln hidup kte nnti mcm mna pula. Kuat ye ra.

tifaanvar said...

anggaplah segalanya utk kebaikkan

Aeen said...

ain pun sama ra..ada 2 mak 1 ayah..memang big family sangat...mak ain 2nd wife..1st wife ayah ain ada 6 orang anak..+ 3 adik beradik ain..so ada 9 orang..memang besar..bila da ada anak buah..n anak buah pun dah berkahwin..n pangkat ain skg da jadi nenek..huhuhu..kiteorang adik beradik ok..happy...but..mak sama mak je la xberapa ok..senang citer mak 1st ain kalau bole xnak bertemu muka dgn mak ain..paham2 la kan sebab ape..hmmm...

mama ka0ri said...

I can feel u..sabarlah...perancangan Allah itu lebih baik...huhu..

eima said...

aku pun ade mak tiri .... tp sbb MAK aku dah lama tak de .. so sikit pun tak terkesan kat hati aku ..lg aku suka ade la ... ade org jg bapak aku .... hahhaha so tak risau sgt

Allene said...

nak nangis aku baca ra...

tapi hati dan perasaan tak boleh dipaksa...
Semoga semua nya baik2 saja...

idzwa kamaruddin said...

tak apa la dik...mungkin dah tertulis semua perjalanan ini..

mungkin berat utk menerima tapi kite pikir kan yg terbaik utk papa je la ye..

Kausar Amin said...

huuhu tabahnya...mesti tak terfikir yang ayah akan move on kan. mungkin itu yg terbaik utk ayah ra...doakan kebahagiaan mereka inshaallah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...