10 June 2014

Bila sampai waktu itu


kalau bukan sebab duit,ada sbb lain yg selalu buat kita susah hati,
even kita ada duit yang menggunung,tapi hati selalu risau,
selalu ragu ragu,masih jugak x senang kan.bagi aku bukan lah masalah duit,
walaupun xde duit,tapi kalau kita mempunyai sebuah keluarga yang bahagia,
itu dah cukup bagi aku.

aku teringin~
hidup disisi suami,dr Isnin sampai Ahad,
bangun pg sediakan sarapan suami,mlm masakkan untuk suami,
suami setiap malam mengajar anak mengaji,
solat bersama sama,bahagia gelak ketawa di depan tv,
tapi Allah kata,masa aku untuk merasa semua itu masih belum sampai,
masih belum masanya untuk kami duduk dekat rapat rapat.

pengalaman PJJ ( perhubungan jarak jauh ) sangat menyesakkan dada aku,
malam kena hadap anak sorg sorg,anak demam tiba tiba,batuk tiba tiba,
muntah tiba tiba,hanya kau yg kena menghadap sorang sorang,
dr mengandung dulu,kaki cramp tiba tiba,ko kena merengek sorg sorg,
istigfar banyak banyak,sedih kalau nk di ingat balik,
tapi aku cekalkan hati,aku bukan nk merungut,
tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.ini lah bahagian aku kan.

anak aku,sangat dahaga kan kasih sayang papa,
masa sabtu dan ahad,aku rasa x cukup untuk meluahkan kasih sayang,
tak cukup untuk anak aku bermanja dgn papa dia,
bila papa balik,dia lebih selesa tidur di lengan papa,
makan bertemankan papa,main gelak gelak ketawa bersama papa,
biar aku ketepi,biar aku tidur dihujung katil,
bukan masalah bg aku,aku hanya ingin melihat senyum anakku.

kadang kadang hati aku merasa ingin menjerit,
menangis terduduk memikirkan nasib,tapi bila dikenang semula,
tidak lah teruk sangat hidup aku ni,berbanding dgn homeless,
yg tidur di gelandangan,makan x tentu hala,
sgt mewah sudah diriku berbanding mereka,
cuma aku yg tamak,xcukup.

kadang kadang merasa iri hati,iri hati dgn kebahagiaan pasangan lain.
seronok gelak ketawa,anak dan bapak,suami isteri,
tapi apa kan daya,pujuk semula hati ini.suatu hari nanti kau akan merasa begitu.
cuma masa je belum lagi.Allah kata belum sampai tarikh tu.

aku tau,suami aku juga tersiksa dgn kehidupan begini,
penat berulang, berbasah hujan, berpanas terik,
dia juga sedih,cuma tidak di luahkan kepada aku,agar aku tidak susah hati,
tak guna menangis pada aku,mungkin dia hanya meminta pada Allah.

Ya Allah,di sudut kecik hatiku,selalu aku berdoa padamu,
permudahkan lah hidup kami,bahagiakan lah keluarga kami,
jauhkan lah kesusahan melarat pada kami,
kami bahagia dgn rezeki mu,
cuma kami mahu sesuatu yg lebih baik,
InsyaAllah,kami akan menanti.
Amin.

suami,aku selalu mendoakan yang baik baik sahaja,
anak,ibuu akan cuba buat yg terbaik,
aku,jaga lah hati,jgn lah selalu makan hati,bahagiakan lah dirimu,
usah difikir perkara yg remeh.bertabahlah merempuh hari hari mendatang.

9 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

sedih plak bc coretan akk ni..

moga akk tbh..

inshaALLAH taklama lg takde PJJ kan.. mana tahu

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Ada hikmah disebalik nya tu safura.. insyAllah doa tu akan dimakbulkan satu hari..Amin

Nurzakiah Hanum said...

insyaallah

CikNaa said...

ciknaa dah merasa rara.. rara ok lg ada dekat dgn mak.dulu ciknaa dgn afiq duduk menyewa dgn kwn2 bujang..lg sedih.anak demam takde pun yg heran..

Emme Amalina said...

Sabar babe.. i pun pernah merasa PJJ. Dari awal kawin, sampai eusoff umur 4-5bln. sedih bila time sarat org lain ada hubby teman tp kita semuanya kena sndiri.gigih sorg2.. Alhamdulillah ms preggy eusoff mmg xde masalah.

Sampai last2 i decide nak berenti keje & cari keje kt KL sbb kesian kt anak.I pn keje gomen dulu.w41 lagi.tp i nekad benti je & cr keje kt kl walaupun gaji lg rendah sbb kesian kt anak. Alhamdulillah skrg everything settled. Bab rezeki tu mmg Allah bg tak disangka2 kadang2..

Byk bersabar ye..PJJ mmg kena kuat sorg2. I doakan u cepat dpt duduk sama2 dgn hubby ye.. Amin.. :)

Allene said...

ra.. sedih aku baca...

tapi ra, wpun laki ada depan mata hari2... kadang masa bersama pun xde. macam allene kan, balik kerja pergi kerja, malam sibuk masak, anak2.. pastu tido.

ibarat ada depan mata je ra. tapi, tak ada pun senarai buat bfast, bagai tu... kadang2 je. masa tu limit sangat. tak pe la. itu bahagian awak.

bahagian kami2 ni, lain. setiap orang mesti ada lebih dan kurang.

Mar Mansor said...

ooo rara pjj ke? baru tau nih..
biasa org keje gomen memang mengalami pengalaman pjj kan..

Diana Rashid said...

Akak pun selalu fikir macam Rara tu..tak de duit bukan masalah besar..yang penting kami sentiasa bersama2..

sabar ye Rara..akan tiba masanya..besar ganjaran untuk setiap pengorbanan dan susah payah yang Rara dan suami lalui..

Diana Rashid said...

Akak pun selalu fikir macam Rara tu..tak de duit bukan masalah besar..yang penting kami sentiasa bersama2..

sabar ye Rara..akan tiba masanya..besar ganjaran untuk setiap pengorbanan dan susah payah yang Rara dan suami lalui..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...