05 June 2014

Langit tidak selalunya cerah

Lamanya x blogwalking.
Lamanyaaa x update blog.
Rindu sgt.rindu sarat.tapi apakan daya.
Atok meninggal,disusuli pulak dengan anak
demam tiba tiba.baru hari rabu masuk kerja.
Khamis dah MC lagi.

Hidup mmg begitu kan.selagi anak x besar.
Selagi tu penuh dgn kejutan.
Lepas satu,satu datang.aku bukan mengeluh.
Tapi aku kesian.kesian dkt anak yg baru nak
membesar.tapi asek sakit.aku xtau dimana salah
Dan silap aku.tapi kesian kat anak.
Ada saja yg xkena dgn dia.
Baru je sihat.demam balik.selsema balik.
Aku xtau lah hanya aku je ke yg alami mcm ni.
Atau ibuu ibuu lain pun sama.
Kdg kdg seronok tgk anak org lain sihat.
Gemuk chubby.geram.tapi anak kita tetap
Comels dimata.

Ya Allah.kau selalu lah sihatkan tubuh  badan
anakku.jauhkan lah penyakit dr dirinya.
Amin.

13 comments:

fazitaismail said...

Sabar lah rara..ujian semua tu..kecik2 memang mctu..si amar pun tiap2 bulan admit..huhu

fazitaismail said...

Sabar lah rara..ujian semua tu..kecik2 memang mctu..si amar pun tiap2 bulan admit..huhu

mOoN IzzaN said...

sabar ye ra.. :(

bab anak tu, aeera pun sama.. sdg muhasabbah diri mana2 yg x cukup lagi...

PetakBunga said...

doa yg baik2 semuanya..
allah tak duga jika kita insanya tak kuat utk menerima dugaan.

semoga princess cepat sihat.
takziah juga kehilangan.

Mar Mansor said...

anak saya kerap demam..sebulan sekali mesti demam..tp 4 bulan sbelum umur dia 2 tahun xpenah demam lg (xyah amik EL)..masuk umur 2 tahun je, brp kali EL sbb ank demam..kena kuat hadapi situasi camni..walhal anak takde masalah apa2 tp mudah demam..

eima said...

rasanye smua bdk kecik cam tu bgs la kecik2 ni sakit .. dah besar nanti sihar cergas ... pikir dr sudut positif yg lain .... inshaaAllah nanti princess besar ngan jayanye tu ...

idzwa kamaruddin said...

dik..itu adalah normal la dik mase anak nak membesar nie..jgn rasa bersalah jgn rasa sedih..sb emosi mak boleh dirasa oleh anak...

take care ye dik..

Anonymous said...

Samalah kita Rara.
Akak yang adik tu selalu tak sihat.
Selsema tak usah cakap lah, tak ok ok walo dah bagi ubat.

-Dakpink-

tifaanvar said...

smua ank x sama ra. Ade yg kuat antibodi jarang skit ade yg kerap sakit

Mama Safiy Arfan said...

sm dgn sy dear..anak sy pon asyik2 batuk, selsema je..baru elok sehari dua..dpt blk penyakit tu..skrg ni dh 2minggu lebih kot mata bertaik, batuk, selsema x ilang2.huhu

Nurul Aziz said...

maybe sebab princess dok kat taska kot? biasalah budak2 main sama-sama, sorang selsema.. kang jangkit kat sorang ni, nanti ni dah elok, yang sana pulak sakit..

Syima Syaz said...

Normal ra budak selalu sakit.. yang tak pernah sakit tu yang tak normal. kalau demam sehari atau dedar2 je tu tak perlu risau, badan budak memerlukan demam utk naikkan imun badan dia. nanti umur dah 4,5 tahun.. kurang dah sakit-sakit ni...

ini la masa nya nak belajar. setiap ibu dan bapa kena belajar. lain anak, lain peel.

*Aisya pun setiap pagi flu.. lagi haru

IK Tia said...

Tak ada manusia di dunia ni yang nak buruk-buruk kak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...