04 June 2014

Perginya ATOK


1 Jun 2014, 2.55am,
kalau korg kata 1 Jun tu permulaan hidup yg baru bg korg,
Alhamdulillah, aku suka untuk memulakan sesuatu bulan yg baru tu
dgn baik,dgn azam yg baru, dgn benda baru,
tapi 1 Jun 2014 kali ni, sangat mengejutkan aku,
1 panggilan dr adik, buat aku x keruan,
masa adik ckp " kakak,atok dh meninggal "
aku mcm, xtau nk buat apa,nk nangis ke,nk diam ke,
nak buat apa ni!

Nasib baik lah suami aku kebetulan ada kat Kl minggu ni,
masa gerak suami aku,baru lah aku nangis,nangis sekuat hati,
sampai lemah kaki, rasa x jejek ke lantai,
nk bukak pintu,nk bersiap siap pun aku nangis,
aku xtau kenapa aku sedih sgt, tapi mmg aku sedih,
aku dh xde atok,dah xde opah,
dorg tempat aku bermanja, serius, dgn opah and atok,
cakap je nk makan apa, balik je kampung, kompom semua tu ada,
xpayah tunggu tunggu lg.

tahun ni aku beraya kat ipoh, aku dh berangan angan dh,
nk pergi kubur,pas tu nak bergambar beramai ramai mcm biasa,
sbb tahun lepas aku beraya kat Kelantan,so x de potret raya dgn atok,
so tahun ni nk makan lemang,mkn rendang, tangkap gambar ramai ramai dgn atok.
mst seronok.tapi malangnya xsempat.

atok selalu kata, tahun depan atok xde dh ni.
asek ckp pasal mati.atok aku sakit,mmg terlantar je,
kalau x pun duduk atas kerusi roda je.mmg xlarat nk bejalan dh,
tapi dia masih lg boleh senyum,gelak,bercakap,bergurau,
suami aku kata atok aku kuat semangat,mmg kuat,
dia masih berjuang untuk sihat.sehingga lah ke hari hari terakhirnya,
opah kata atok pergi senang sgt,pergi dlm keadaan yg sgt sgt tenang,
dia rasa sesak nafas,dia suruh panggil ambulan,
tapi ambulan lambat sampai, opah kata dia urut urut dada atok,
suruh atok mengucap, xsampai beberapa saat lepas tu,
terus pergi.mmg senang sgt.

atok suka telefon anak anak cucu dia,
kalau boleh hari hari nak telefon,telefon pon cuma nk tanya sihat ke x,
last week kali terakhir atok call aku,dia cuma ckp
" bawak anak g klinik " sbb princess x sihat masa tu,
tapi aku x ralat hati sgt,sbb tiap kali aku balik ipoh,
aku selalu mmg akan singgah kampung,
akan makan sama sama ngan atok,
akan borak borak ngan atok.

tapi sedih tetap ada,sbb lepas ni x jumpa dh atok,
dh x boleh tgk muka,hanya ada gambar je,
hanya ada kenangan je.memori indah.
dari kecik,sampai lah umur aku 27 tahun.

moga tenang lah atok di sana.
cukup lah penderitaan atok tu,
atok berehat ye.
Ya Allah,tempatkan lah roh atok aku di kalangan org org beriman.

lepas semua anak anak atok balik,
cium atok,semua cucu cucu cium,
mata Atok elok je tertutup rapat.
mcm tidur.

tidur lah atok ye.kami kat sini akan selalu mendoakan atok.

10 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Al fatihah.. semoga roh atuk safura dicucuri rahmat Ilahi dan damailah ianya disana bersama orang yg beriman..

Semoga safura sekeluarga tabah dengan ujian ini..

dalila said...

al fatihah..
semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 beriman..

idzwa kamaruddin said...

al-fatihah...takziah dik..

syawalsimpsons said...

al fatihah

Wawa Yusoff said...

Al-Fatihah.. Takziah Ra..

ZazaMyMoon said...

innalillahiwainnailaihirojiun.. Alfatihah..
jgn sedih2 ye Rara.. ini semua ketentuan..

Rizziela said...

Al Fatihah

Mama Safiy Arfan said...

innalillah...selalulah hadiahkan Al-fatihah jika rindukan beliau

ieza ashaari said...

Sedihnya ra.. blh rasa perasaan sdih tu sbb tempat aku bermanja pun arwah wan n atok aku..dorg pn dh xde..smoga roh mereka dicucuri rahmat.

fazitaismail said...

Salam takziah n al fatihah..bnyk2 betsabar ye rara.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...