10 July 2014

GAZA menangis lagi



tak sanggup dah aku tengok timeline kat FB,
aku tak sanggup tgk mayat mayat kanank kanak berdarah darah,
bergelimpangan,lari sana sini.kelaparan.

bergenang air mata aku.
bila pulak tgk budak budak besar Princess tu,
Ya Allah.tak tau aku nk cakap apa.
otak aku x boleh fikir ayat apa yang nk aku luahkan,
untuk gambarkan kesedihan aku.kita bersorak gembira,
tidur nyenyak,makan sedap sedap.
TAPI mereka.sedang menyorok,
mencari ruang untuk berlindung.

Ya Allah,kau lindungilah umat Islam di sama,
aku memohon kepadamu mu Ya Allah.
Lindungilah kami Ya Allah.


9 comments:

Eye_nee said...

Tak sanggup nak lihat..Ya-Allah sesungguhnya hanya kepadaMu kami tadahkan tangan..Doa itu senjata kami Ya-Allah..Lindungilah saudara2 kami diPalestine ini Ya-Allah...

Nurzakiah Hanum said...

prayforgaza

CikLa Shahril said...

#prayforGAZA

Mar Mansor said...

sedih mengenangkan saudara kita di sana..Allahuakbar..

eima said...

nk nangis ..sedih sgt ....
semoga Allah bukakan hati Israel utk hentikan serangan ini ...

AnneRaini said...

samalah kite rara, xsanggup nk tgk..xtau nak kate ape lg... rasa nk je pergi sana go bom israel pulak. nak2 si netanyahu...

MizzTina said...

xleh nk bayang mcm mn sengsaranya diorg.. huhuhu..



rara, mcm mn nk join grup gojes blogger supermom & baby??

Aisya A. said...

mmg tak sanggup nak tengok especially kanak2.. diorg tau ape je lah.. huhu..

semoga mereka di sana sentiasa kuat dan tabah..

Zuhaimi mie said...

Teramat sedih mengenangkan perit derita saudara2 kita di Gaza. Sedih juga mengenangkan sebahagian dari kita umat yg tak berbuat apa2 pun utk mereka hatta sepotong doa. Ya Allah penguasa sekalian alam...dengan namaMu yg maha agung,selamatkanlah Gaza. Hancurkanlah makhlukMu yg paling hina...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...