03 July 2014

Remaja OKU ( Firdaus ) : makanan terakhir 3 bulan lepas




Makanan terakhir yang masuk ke dalam perut adik muhammad firdaus dullah sebelum allah swt hantar pegawai imigresen menyelamatkannya adalah 3 bulan sebelum itu.

Begitulah cara ibu kandunganya cuba bunuh anaknya sendiri kerana tak mahu lagi anak kurang upaya itu menjadi beban kepadanya.

Tidak hairanlah dia kurus kering tinggal tulang dan kulit kerana kali terakhir dia makan adalah 3 bulan lepas sebelum allah swt mengirim pegawai imigresen menyelamatkannya.

Rupanya segala harapan ibunya agar dia mati kebuluran tak kesampaian. Allah swt mengirim para malaikat melindungi anak ini, dan allah swt juga mengirim pegawai imigresen malaysia menyelamatkan anak ini..

Sementara itu, allah swt terus memdedahkan pembohongan ibu kandung muhammad firdaus.
Ibu ini kata dia miskin dan papa kedana lantaran terpaksa biarkan anaknya kebuluran hampir mati.
Info terkini menunjukkan bahawa ibu ini berpendapatan rm2327 sebulan dan bekerja sebagai staf di klia.

Info juga menunjukkan dia adalah isteri kedua serta mempunyai dua buah rumah dan kereta.

----------------------------------------------------------------------------

dari haritu aku menahan sabar, taknak komen pasal adik firdaus ni,
sakit hati aku ni,mmg sakit,aku tak sangka dekat Malaysia ada orang mcm ni,
ada lg manusia kejam sampai mcm ni,manusia kejam mmg ramai,tapi takkan sampai gitu,
aku pon garang jugak,tapi idak sanggup buat anak mcm itu!

ada sorg Penulis ni backup si Lola mak kandung adik Firdaus ni,
tapi aku sikit pun tak baca apa yang dia tulis,sbb aku tak nak! aku tau semua tu menipu,
wei penulis! ko dibayar berapa dgn mak lola tu,sampai sanggup menipu,
kesempitan hidup konon! pooorahhhh~ boleh jalan!

kalau baju sampai dah rabak! sampai reput,ko nak cakap apa?
tahi atas kepala,bilik busuk,kurus kering sampai tinggal kulit dan tulang je,
apa kau nak cakap?

Subhanallah! kebesaran Allah SWT,Ya Allah,malaikat melindungi adik OKU ni,
sampai tak makan 3 bulan pun masih bernyawa,sampai lah kakitangan Imigresen jumpa
adik Firdaus,Allahuakbar,aku mmg tak boleh terima,akal aku ni mmg tak boleh
nak fikir positive dah!

aku mmg masa mula mula tgk kes adik ni,hati aku kuat mengatakan yang mak dia
mmg nk tunggu dia mati je.mmg tu yang dia nak.tapi tak tau nak buat mcm mana,
so membunuh cara senyap,tak bg makan dan minum.siksanya Ya Allah budak tu.
kesiannya.

tapi xpe lah adik,skrg ni InsyaAllah,awak akan sihat,biarlah mak awak merangkak
mencari awak nanti,biar dia rasa! dan aku harap,pihak pihak yang berwajib tu boleh lah
mengambil tindakan,bukan lepas mcm tu saje,please lah,dah semakin teruk dah 
Malaysia ni.sampai kes mcm ni pun hade.please lah~


6 comments:

dak-eiza said...

betul rara, akk pon rase mmg mak dia nak anak dia mati
apa punya mak la camgini...astagfirullahalazimm
tp tu la, allah dah tunjukkan kekejaman dia
geram sungguh! tak terkata rase..

idzwa kamaruddin said...

sedih nyer :(

Julia Johari said...

rara, 3 bulan lepas isi makanan terakhir dalam perutnya...rara, sambil taip komen ni tak tahan ju menangis...anak kita buruk mcm mana pun, takkan dlm hati mak tak de rasa sedih tgk anak mcm ini, ya Allahhhhh rindu kt anak serta merta...nak peluk...sian dia... Allah maha adil kan...

Fiqah Feeona said...

Kita pun tak nak komen mula-mula...sebab bagi saya tak ada alasan yang mak dia boleh bagi kecuali mak dia berkeadaan yang sama dengan budak tu..Sesungguhnya Allah maha pengasih dan maha penyayang..

Rizziela said...

mmg kita x tau apa yg tersirat dlm hati ibunya...tapi apa yg boleh diterima akal..emaknya memang x ambil berat langsung kat anaknya

BUNDA said...

dah agak dah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...