Image and video hosting by TinyPic

10 October 2014

Harapan aku untuk Bajet 2015



sebenarnya,aku risau akan isu Bajet 2015 ni.
kalau ikutkan hati aku,aku xnak BRIM,sbb aku bukan layak pun dapat,
dan duit tu! duit tu sekelip mata je boleh habis.

aku lebih mahukan subsidi minyak,minyak benda yg paling penting,
benda yg effect semua benda dlm kehidupan harian,
dulu aku isi myk MYVI tu, RM50 boleh penuh,
serius,boleh penuh,pergi balik Ipoh KL,ada lebih lagik minyak,
skrg ni, seminggu isi RM50,tu pun kdg kdg kena topup lagik kalau
malam tu kami keluar pergi beli barang ke,g kedai ke.
fuhhhh~ mmg terasa sangat.aku kdg kdg rasa mcm stress sangat,
stress sbb x tau sampai bila nk terikat mcm ni,
ko nak larik negara lain pun,negara mana ko sanggup larik.
hahaha.

kedai makan pulak ramai yang amik kesempatan,
Kedai Pak Yob Tiptop kat pantai dalam ni,
tadi kwn kwn opis aku bising,dia kata nasi ayam dah naik harga,
naik sampai 50sen tau x,so nasi ayam jd RM5.50,
gila lah! minyak naik 20sen,dia naik sampai 50sen.
apa ke jadahnya! harommm betoi!

adakah lepas ni kita kena bawa bekal je?

kos sara hidup mmg penting.dah mcm penindasan rakyat pulak.
menindas secara halus.

bab pelajaran pulak.PTPTN ni lagik 1 harom,
pergi nya kaitkan semua dgn personal loan,
dengan pinjaman rumah segala.kau gila apa?
pergi lah mintak duit kat najib.hahaha.
aku salah sorg peminjam PTPTN,
aku jugak masih belum bayar habis,
bayar bulan bulan je,aku rasa mcm nk byr habis je,
malas nk kaitkan diri dengan PTPTN dah,runsing aku.




kepada PakJib,tolong lah kami,tolong lah rakyat mu ini!
kasihanilah kami,jangan lah bagi kami menjadi hamba duit,
berniaga,berkerja,semata mata demi duit.
kami xnk mcm tu.tapi kami tetap perlukan duit.
perlu duit untuk hidup,untuk makan.
haih,rasa nak nangis pulak aku.
ok lah,bai ♥




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 comments:

  1. Aku setuju ra! Setuju sangat!

    Aku nak luah lebih kurang begini jugak kt blog hari ni tapi 2 3 hari ni aku jadi 'pengarah' so aku tak sempat nak menaip dengan penuh perasaan kat blog. Hahaha.

    ReplyDelete
  2. malas nak berharap sbb selalunya harapan tinggal harapan...

    ReplyDelete
  3. setuju part brim tu..dari brim yg pertama before kawin dlu, xpenah dapat pon, tp minyak naik, memang efek macam2..haisyh..

    ReplyDelete
  4. Betul tu...dulu isi minyak rm50 dh penuh dah..cukup untuk seminggu...skrng x sampai seminggu dh kena top up..hmmmm...

    ReplyDelete
  5. daku ni bayar ptptn pun xtau la bila nak habisnye...bukan lagi kurang..lagi tambah pulak....daku pun setuju xnak BRIM..sebab bukan dapat pun..kalau dapat bukan boleh simpan...sekali gune dah habis..x berbaloi...

    ReplyDelete
  6. Memasing ambik peluang nak naikkan barang mereka....yg jadi mangsa pengguna mcm kita ni...sabo ajelah Rara

    ReplyDelete
  7. pakjib tak sayang kita da rara.. huuuuu~

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com