31 March 2014

Jangan Lakukan 24 Perkara Ini Dalam Hidup Anda

copy paste :

Ingat!! Jangan Lakukan 24 Perkara Ini Dalam Hidup Anda

1 Jangan sengaja lewatkan solat. Perbuatan in tidak disukai oleh ALLAH s.w.t.

2 Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki(selipar).Dikhuatiri terbawa keluar najis dan mengotori seluruh rumah kita.

3 Jangan makan dan minum dalam bekas yg. pecah @ sumbing. Makruh kerana ianya merbahayakan.

4 Jangan biarkan pinggan magkuk yg. telah digunakan tidak berbasuh.Makruh dan mewarisi kepapaan

5 Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat)

6 Jangan makan tanpa membaca BISMILLAHHIRRAHMANNIRAHIM dan doa makan.Nanti makanan yg. dimakan adalah dari muntah syaitan.

7 Jangan keluar rumah tanpa niat membuat kebajikan @ kebaikan.Takut-takut mati dalam perjalanan.

8 Jangan pakai kasut atau selipar yg. berlainan pasangan. Makruh dan mewarisi kepapaan.

9 Jangan biar mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.

10 Jangan bergaul bebas ditempat kerja. Banyak buruk dari baiknya.

11 Jangan menangguhkan taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa.

12 Jangan ego untuk meminta maaf kepada kedua ibubapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah.

13 Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak siratulrahim.

14 Jangan lupa bergantung harap hanya kepada ALLAH s.w.t dalam setiap kerja kita. Nanti sombong bila berjaya dan kecewa pula bila gagal.

15 Jangan bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.

16 Jangan banyak ketawa nanti mati jiwa.

17 Jangan biasakan berbohong kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih sayang org.kepada kita.

18 Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan kerana doa makhluk yg.teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH s.w.t.

19 Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan kekal selamanya. Carilah kehidupan dunia untuk akhirat.

20 Jangan duduk dalam bilik air terlalu lama kerana disitulah tempat tinggal jin kafir dan syaitan.

21 Jangan merokok dan memasang kemenyan kerana asap itu adalah makan jin.

22 Jangan lupa membaca BISMILLAHIRRAHMANNIRAHAIM dan salam ketika masuk kerumah dikhuatiri jin dan syaitan masuk bersama.

23 Jangan memakai tangkal kerana ALLAH s.w.t tidak sempurnakan agama seseorang itu jika memakai tangkal ini adalah kerana dikhuatiri kita bergantung kepada tangkal bukan kepadaNYA.

24 Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata jangan sebab semuanya untuk kebaikan dan sesungguhnya ALLAH s.w.t itu lebih mengetahui.Yang baik itu adalah dari ALLAH s.w.t dan yg.buruk itu dari hambanya juga.


mari bersihkan hati.bersihkan jiwa =)
Read More ->>

Selfie Undang Kematian


nak menangis aku tgk keratan akhbar ni.
apa kata korg?
Read More ->>

27 March 2014

Optimus Prime Transformers Wujud di Malaysia


wakakakaka larikkkkkk!
Read More ->>

my first Micheal Khor


mengikut perkiraan aku.ni lah handbag yg paling mahal
yg penah aku pakai selain handbag hantaran aku dulu.
hahaha.korg pun tau kan.aku ni jenis kedekut x tentu hala.
kdg kdg kedekut.kdg kdg boros gila x tentu pasal.
aku pun kdg kdg x paham dgn diri sendiri.hahaha.

aku x pernah terfikir nk beli MK ni.
tapi bila diusulkan,dan tetiba suami plak bg lampu hijau,
siap nk sponsor lagik,pucuk dicita ulam mendatang lah,
( betul ke pepatah aku ni ) hahaha.

actually lama dah dlm simpanan aku,
tapi now baru pakai.sbb sayang.hahaha.poyo kan.
sayang nk guna.tapi lepas guna ni,
jam aku pulak hilang.dh lah aku syg gila jam aku tu,
laki aku jugak yg belikan.kalau dia tahu hilang.
matiklahhh.dh bape hari dh ni aku x pakai jam
kekok pulak rasa bila x pakai jam.huaaa.
jam tu tahan lama taw.
dh 2 tahun aku pakai.
xsia sia beli mahal.

buntu aku.xtau mana nk cr dah.
aku kat sini nk cite,bukan nk meriak taw.
aku cuma nk bgtau,kdg kdg kita ni beli brg mahal ni bagus,
beli skali,pas tu bertahun xyah beli dah.
mcm tu lah konsep nya,

aku beli jam swatch tu,2 tahun pakai ok.
dh lah aku buat melasak.mmg ok je.
kalau kasut pun sama.aku beli fitflop dulu,
2 tahun aku pakai.sampai lunyai,ok je.
hehehe.ni baru beli kasut baru.
eh lupa nk bgtau,aku dh beli dh kasut Aldo idaman hati tu.
heee.xsempat nk tgu cek nuffy,lambat sgt.
aku pakai duet aku dulu.wakakaka.
nt dh dpt cek tu,ganti balik.wiwiwiwiwi.

harini aku nk balik ipoh.esok cuti.
sonok nya! bye korg! jumpa lg minggu depan.
rini nk BW je.ehehe.lama dh x BW,rindu kat korg!

Read More ->>

26 March 2014

Banyak Benda!

banyak benda yg aku nk cerita.
tapi xde mood.

banyak benda yg bermain di kepala.
tapi xde akal.

banyak idea yg mencurah,
tapi beku.

haih!
i need a vacation.
i need it!

jumaat ni aku cuti.esok nk balik ipoh.
wahhhh bahagianya rasa!

bye korg!
nanti aku update lg.
malas.masih lg sedih pasal MH307



Read More ->>

BONGKAR !!! Berdasarkan 20 tahun Pengalaman | Kapten Zaharie Adalah Penyelamat

Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie.

Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit.

Dalam catatan akaun Google+ miliknya, Goodfellow, sebaik mendengar berita pesawat itu berpatah balik ke arah Selat Melaka dari Laut China Selatan, dia terus memeriksa peta dan mendapati MH370 mungkin menuju lapangan terbang terdakat di Pulau Langkawi selepas berlaku masalah seperti kebakaran dalam kokpit.

"Kunci utama di sini adalah pusingan kiri dibuat pesawat itu. Juruterbang (Kapten Zaharie Ahmad Shah) adalah kapten yang sangat berpengalaman dengan lebih 18,000 jam penerbangan. Mungkin juruterbang lebih muda yang ditemu ramah (agensi berita) CNN tidak sedar mengenai pusingan kiri.

"Kami juruterbang lama dilatih untuk sentiasa tahu di mana lapangan terbang paling dekat ketika terbang untuk perlindungan selamat jika kecemasan."
Menurut Goodfellow lagi, apabila melihat pusingan kiri dibuat oleh pesawat MH370 dan menuju terus ke arah bertentangan, nalurinya memberitahu juruterbang itu mungkin mahu menuju ke lapangan terbang terdekat.

"(Zaharie) sebenarnya mengambil laluan terus di atas laut ke Pulau Langkawi yang tidak mempunyai banyak halangan. Dia tidak kembali ke Kuala Lumpur kerana dia tahu (laluan itu) merentasi gunung (Banjaran Titiwangsa) setinggi 8,000 kaki. Dia tahu laluan ke Langkawi lebih mudah dan jaraknya lebih dekat."

Ads by H12 Media Goodfellow percaya Zaharie mengambil tindakan betul pada ketika mereka mungkin menghadapi masalah serius yang mendorong pusingan U untuk ke lapangan terbang terdekat di Langkawi.

Katanya, terputusnya komunikasi termasuk kesan radar munasabah jika berlaku kebakaran di dalam kokpit.

"Melihat masa kejadian, mungkin berlaku kepanasan melampau pada salah satu tayar hadapan dan ia pecah sebaik pesawat berlepas dan terbakar perlahan-lahan.

"Ya, ini boleh berlaku dengan tayar yang kurang angin. Ingat ini pesawat berat, (dan insiden berlaku) pada malam yang panas dan landasan yang panjang."

Katanya, ada insiden di Nigeria pada 1991 melibatkan Douglas DC-8 yang tayarnya terbakar semasa berlepas menyebabkan asap tebal melemaskan kru dan penumpang.

Katanya, juruterbang memang ada akses kepada topeng oksigen tetapi ia tidak boleh guna masa kebakaran. Sebaliknya, kebanyakan juruterbang ada penutup muka dengan penapis asap tetapi ia hanya boleh bertahan beberapa minit.

"Apa yang berlaku adalah (kedua-dua juruterbang) lemas akibat asap dan pengsan, menyebabkan pesawat itu terus terbang menggunakan aplikasi sistem autopilot sehingga sama ada kehabisan minyak atau kebakaran memusnahkan papan kawalan dalam kokpit."

Jika itu benar, kata Goodfellow, Zaharie adalah wira yang bertarung situasi mustahil untuk cuba membawa pesawat itu ke Langkawi.

"Tiada was-was lagi dalam fikiran saya, itulah sebab mengapa pesawat itu berpusing dan mengambil laluan lurus."

Jika berlaku rampasan atau sabotaj, katanya, ia tidak akan sengaja pusing ke sebelah kiri dan menuju ke arah Pulau Langkawi.

Goodfellow mengakhiri tulisannya dengan kata-kata: "Juruterbang bijak. Cuma tidak mempunyai masa mencukupi."

Apa yang ditulis Goodfellow dan ramai lagi pakar di seluruh dunia tetap kekal menjadi spekulasi selagi pesawat MH370 tidak ditemui.


Read More ->>

Ustaz mimpi punca pesawat MH370 jatuh di lautan


MIMPI MH370 (mungkin mainan tidur.. sekadar berkongsi..)

Assalamualaikum.. Semalam, saya tidak bercadang kemana-mana ekoran seharian menahan sakit akibat gout. Sekitar jam 11 malam, sahabat lama saya (Fadli) datang ke rumah bersama adiknya. Tujuan mereka datang adalah kerana pinta saya ikhtiarkan mengubati Pak Cik mereka yang mengalami masalah sihir.

Kalau orang lain memang saya akan menolak. Tapi bila mengenangkan si Fadli ni kawan lama saya sejak dari darjah 1 dan kami pernah susah-senang bersama ketika bujang dulu, maka saya terima perlawaannya. Diringkaskan cerita, saya pulang ke rumah jam 3:10 pagi.

Lapar pulak perut saya bila sampai di rumah. Maka saya ajak isteri menemani saya makan di luar, di restauran yang hanya 2 kilometer dari kediaman kami. Sekitar jam 4 pagi, kami sudah ada di rumah. Mungkin kerana terlampau penat, saya terus lena sebaik saja kepala menghempas bantal.

Sebelum tidur, memang saya selalu bacakan Al-Kautsar 11 kali dan kemudian nyatakan seperti ini, “Ya Allah, kalau ada sesuatu untukku / pesakitku / penyakitku / apa saja, kau tunjukkanlah.” Entah kenapa malam tu saya terniat MH37O……

Saya melihat 2 pesawat terbang di udara. Sebuah adalah MH370 dan saiz kapal yang satu lagi lebih kecil berbanding MH370 tetapi bukan jenis kapal terbang tempur. Kapal terbang yang satu lagi itu juga bukan jenis pesawat komersial. Pada pendapat saya yang tidak arif tentang model kapal terbang, saya andaikan itu adalah pesawat persendirian.

Kedua-dua kapal itu terbang rendah di persisiran pantai yang kedudukan geografinya berbatu-batu besar. Saya kira pantai sebegitu bukan destinasi pelancongan kerana persisirannya membahaya untuk didiami..

Saya kemudian diperlihatkan suasana yang berlaku dalam kapal terbang MH370. Dari ruang penumpang, saya lihat masing-masing cemas di tempat duduk masing-masing. Melilau saya berjalan di dalamnya mencari krew penerbangan. Rupanya pramugari dan pramugara duduk di ruang belakang dan ruang depan berdekatan almari simpanan makanan. Ada dua bayi yang saya lihat menangis sambil ditenangkan ibu masing-masing. Mereka seolah-olah diberi amaran untuk tidak beralih dari tempat duduk. Wajah mereka ketakutan sama sekali.

Saya berjalan menuju ke ruang kemudi. Memang pelik bila saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada dan cuba memusing stereng kawalan. Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto. Cemas wajah kedua-dua juruterbang tersebut.

Tiba-tiba, saya rasakan kapal terbang itu melencong ke kiri dan naik tinggi secara mendadak. Berhempas pulas Kapten cuba mengawal stereng pandu namun tiada apa-apa kesan. Tidak semena-mena kapal itu turun menjunam, kemudian terbang stabil membelah lautan. Saya terdengar suara di corong radio.

“You don’t ever try to change the route. There are no chance to turn back to your country. We control everything, we knew what you done inside”

Pemandangan saya ditarik keluar dari luar kapal terbang MH370. Saya seperti terbang di awan-awangan melihat kedua-dua pesawat di permukaan lautan yang saya tidak tahu namanya. Tiba-tiba, saya lihat pesawat yang satu lagi melepaskan sesuatu ke depan yang kemudian turun menjunam ke air sehala laluan MH370.

Kemudian, ruang air yang ditimpa ‘benda’ itu membuahkan letupan yang amat besar. Kapal terbang MH370 kemudian melalui ruang tersebut dan disedut ke dalam air dari ekor pesawat. Kelihatan ruang air di bawahnya berputar. Kapal terbang MH370 menjunam ke dalam air dari bahagian ekornya. Beberapa kali ia berpusing sebelum hilang dari pandangan.

Pesawat yang satu lagi melencongkan arahnya ke kiri dan terbang membelah awan. Saya masih di situ, memerhati kejadian yang tak pernah saya lihat dalam hidup. Sebaik saja air pusaran hilang, saya lihat dua serpihan besi terapung-apung di permukaan air. Serpihan itu terumbang ambing mengikut gelombang ombak yang ganas.

Saya tidak tahu apa yang berlaku pada nasib penumpang di dalam MH370.. Menitis air mata bila melihat kejadian itu. Tiba-tiba saya tersedar dari tidur… Termenung saya memikirkan mimpi yang dialami.

Saya berharap itu semua hanyalah mainan tidur dan sangat-sangat berharap kesemua penumpang di dalam MH370 masih hidup.. Sama-samalah kita berdoa akan keselamatan mereka.. Amin

Read More ->>

25 March 2014

3 gambar sayu Insan Kerdil yg berani berdepan dengan DUNIA MH370





respect mereka!
sedih! 
terima kasih kerana berani!

Read More ->>

18 March 2014

Loose Tops Baju untuk nampak KURUS





susah sgt cari baju ke?
meh lah sini.kita ada baju ni.
baju bg nmpk kurus.
senang je kurus.
kurus dan sopan pulak tu.hik hik.
meh PM, rm29 INCLUDE POSTAGE.
murah kan.

material : knitted cotton
size : S - XXL
selesa,sejuk,tak jarang.
jom PM!

Read More ->>

13 March 2014

Bersin Bersin

Kalau lah aku boleh cabut hidung jap.
Hahahaha.dr td asek bersinnnn je.
Tensi tao!

Aku nk demam ni.selsema.sakit tekak.
Now tgh banyakkan minum air.
Hee.tp tu lah.nk kencing je pulak.

Eh korg geram x kalau nk bersin.
Pas tu x jd.geram kan.
Rasa merenyammm je hidung ni.
Haih!

Read More ->>

Boleh ke kita boikot Amerika

Lagik skali cite pasal kes MH307.
Dh kul 12.35am jam aku atas lemari tu.
Tp aku x dpt lelap mata.wasap group
masih bermaharajalela.menguasai minda aku.
Kes pesawat dh jumpa kat pulau perak.
Mangsa sume pakai life jacket.
Kembung.
Mati.

Masih mengahantui.
Bukan takut.tp sedih.
Xdpt nk bayangkn mcm mana
Keadaan mereka sblm crash.
Walaupun belum sahih.
Tp kdg kdg wasap group lg laju.

Kami bincang lg.
Kalau kena hijack.semua rancangan amerika.
Semua dr mereka.
Balas dendam.rosakkan hubungan
MAS - CHINA
kejam nya.apa salah dan dosa kami.
Islam ditindas.
Itulah akhir zaman.

Lg skali persoalan.
Boleh ke kita boikot AS.
sbb kejamnya mereka terhadap islam.
Boleh ke?
Kita dh terlalu sinonim.
Xboleh tolak.
Semua yg kita guna dr mereka.
Boleh andai kita istiqamah.
InsyaAllah.
Tp Islam kena bersatu.
Mcm mana nk bersatu?
Pemimpin kena bersatu.
Betul x.

Aku sedih bila pk nasib anak anak aku nt.
Apa lah lg yg akan jd.
Apalah.
Mcm mana.

" bonda takkan selalu ada "

Jaga diri anak anak ibuu.
Berdikari.
Berfikir dgn waras.
Selalu ingat Allah.

Andai betul kabar angin yg terbaru ni.
Takziah buat keluarga magsa.
Sobs.

Read More ->>

12 March 2014

Bomoh jumpa pesawat MH370

Boooooooo.
Hehehe.dah mcm mcm bomoh keluar.
Ko rasa? Jumpa x?
Ya Allah.malu!
Aku rasa ikhtiar tu dh betul.
Tp dgn cara memalukan tu.
Xpayah kot.malu anak bini.
P.ramlee tgk pon gelak.
Hahaha.

Zam zam alakazam!

Read More ->>

Layout baru Instagram

Omei kan.suka lah aku.nampak fresh.
Nmpk lg senang nk guna.heee.
Korg g cek cepat.
Hehehehe.

Read More ->>

Spekulasi Spekulasi MH370

Assalammualaikum.
Sedih kan kalau fikir fikir ttg dorg.
Xtau nk ckp mcm mana.kalau fikir lg.
Ingat dorg tido mana.makan apa.
Masih ada di dunia ke.xke.sedih--

Sape ada wasap group?
Skrg banyak kan wasap wasap ni.
Semua benda leh tersebar.
Sama ada kita percaya atau x.
Terpulanglah.

Kt wasap group aku.
Kami x habis2 pk pasal ni.
Mcm ahli fikir.hehehe.
Mcm csi.mcm mcm speku keluar.

Dorg kata pesawat kena hijack.
Banyak lah bukti bukti menyokong.
Tapi selagi kerajaan x ckp pape.
Kita xleh nk memandai.
Andai kata ada andaian.simpan simpan je.
Sbb bukan kita yg g mencari.
Kita pon tau dr org lain.
Cuma cukuplah sekadar kita amik tau.
Kita belajar serba sedikit ttg pesawat.
Aku ni dr yg xtau.tau mcm mcm benda.

Hmm semalam mak metua aku cite.
Ada sorg makcik dlm 40an dtg balai.
Buat report.kata anak dia google ttg pesawat.
Dia kata pesawat ada kt vietnam.
Terjunam ke sana.anak dia tau hanya google je.
Dia dtg tu konon nk membantu.bg maklumat.
Chooiiii sgt makcik.hahahha.
Setakat google.anak sy pon boleh.haha.
Mcm mcm kan.

Dgn bomoh lah segala.kelakar gila.
Bukan nk ckp apa.tp bomoh bomoh ni
Mmg memalukan.dh lah siap bwk bumbu tu.
Ich.korg tgk x video tu.

Tapi apa pun cra.berdoalah dgn Allah.
Semua hanya Allah yg tau.
Aku pun xtau nk ckp cane.
Hati aku tetap nk tau jawapan.
Final.moga cepat lah selesai masalah ni.
Moga kita bersatu.
Bersatulah rakyat Malaysia.
Amin.

Read More ->>

11 March 2014

Kasih Ibu dan Demi sesuap nasi

Read More ->>

Harum Malam MURAH

Saya jual Harum Malam.
Rm29 SAHAJA.

untuk order leh PM fb
MOMSMADNESSGARAGE

Or

Pm page safuraonlinediary eh.
Hehehe.pastikan ori dr rara.

Read More ->>

10 March 2014

Che Ta Sah Mengandung

Tahniah che ta.
Aku rasa ni hadiah harijadi paling bermakna
bg che ta.bru kawen.dh mengandung.
Aku pulak yg happy.whooaaa.
Mst omei anak dorg.
Ala ala mat saleh gittew!

Read More ->>

Tanda tanda anak Autisme

Read More ->>

09 March 2014

Apabila Pesawat Hilang

Read More ->>

08 March 2014

Update MAS hilang : CNN sahkan pesawat terhempas

Disahkan dh crash kt vietnam.
Tp MAS masih xnk siarkan berita.
Takziah kepada magsa.
Aku xtau nk ckp apa.
Speechless gila.
Nk nangis bila fikirkan ttg bayi.
Serius sedih.
Bergenang air mata aku.
Semoga tabah mengjadapi dugaan.
1st time di Malaysia.
Kuasa Allah.

Jgn lah sesekali kata tidak takut kepada karma.
Jgn lah bercakap besar.
Allah ada.Ya Allah.ampunkan dosa kami.

Read More ->>

Pesawat MAS HILANG

YaAllah YaAllah.
Lindungi lah mereka.
Dh mcm dlm filem yg selalu kita tgk.
Tp ni realiti.Ya Allah.terkejut aku.
Pesawat dikatakan hilang kawalan.
Risaunya aku.apa lah nasib dorg.
Kita doakan semua selamat.
Now masih dlm carian.
Kita doa sama sama eh.

Read More ->>

07 March 2014

Majlis sambutan hari lahir Nora Danish ke 32

Meriah.seronok bercinta dgn anak org kaya kan.
Mcm mcm dapat.hihik.
Happy birthday nora.
Eh mcm kawan sebelah rumah
Je aku wish kan.hehe

Read More ->>

Kekasih Yana Samsudin

Sape x tau kan.semua org tahu.
Adik Farid kamil ni kekasih yana.
Td stalker ig yanaa.lahaiii sweet jek.
Mcm best lak tgk dorg ni.
Adik Farid kamil pon boleh tahan org nya.
Hensem.suka aku tgk.
Kalau kawen mst anak comei.
Hehehe.

Eh ni kang ada yg panggil aku
" beautifulrara " ni kang.hahaha.
Bai!

Read More ->>

SENARAI NAMA PEMENANG GA by RARA

SENARAI NAMA PEMENANG :

1 : http://iamtifa.blogspot.com/2014/02/ga-saya-nak-blouse-cantik-dan-murah.html

2 : http://wwweffafarhana.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html

3 : http://qileh.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html

4 : http://ctalfakhishah.blogspot.com/2014/02/segmen-saya-nak-blouse-cantik-murah.html

5 : http://mawarberduri4147.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html

6 : http://mizztina.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html

7 : http://blueopalz.blogspot.com/2014/02/giveaway-saya-nak-blouse-cantik-dan.html

8 :  http://petakbunga-diari.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html

9 : http://heartstoryteller.blogspot.com/2014/02/ga-saya-nak-blouse-cantik-dan-murah.html

10 : http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html



----------------------------------------------------------------------------------------------

huaaaa,susahnya nk pilih menenang.nk nangis rasa.
ni aku pakai Random.ORG je.lepas dia dh pilih num,aku trus view
balik entry dia.ada 2 3 org aku tolak balik.
sbb mcm xcukup syarat.yg betul ni je aku pilih.
aku xsempat nk cabut cabut.hehehe.

tahniah buat pemenang.hadiah nt kalau korg PM,
baru aku bgtau dpt apa k! hehehe.

korg yg menang ni.leh lah PM aku kat page

bagitahu korg pemenang num bape k.
hehehe.nt aku bgtau hadiah apa korg dpt.
hope korg suka lah ♥

maaf lah andai ada kekurangan di dlm GA aku ni.
aku baru 1st time buat GA,
so x reti sgt.dan agak kelam kabut.

bg yg x menang.jgn majuk taw.lain kali aku buat lg.
lepas ni nk buat SHARE and WIN pulak lah.
hehehe.

ok korg! jgn lupa PM taw!
selewat lewatnya sampai jumaat depan k!

Read More ->>

Basuh botol anak pun kat opis


pandangan dr meja opis harini.
sesak! haih! dgn botol susu pon hade.
dh tu nk buat cane.terpaksa.air kt rumah kena catu,
nk basuh botol kena pakai air banyak.takkan nk basuh gitu gitu jekan
botol susu anak.aku rasa xsedap lah pulak.

so pg td,aku hangkut semua botol,pencuci botol and brush dtg opis.
sampai sampai trus basuh kat pantri.bos siap tanya kenapa.
hahaha.aku ckp lah,air kat rumah kena catu.
huaaaa sedih kan.aku x pernah sangka akan dilanda nasib
begini.hahaha.drama sangat!

nk berak pon kena tahan,berak kat opis wei.
sbb syg nk pakai air kt rumah.kena simpan.selagi boleh simpan.
mandi pon limit.1 baldi sorg.basuh badan sikit,
then sabunnnnnn segala.then baru bilas.haih!
sabo jelah.

harini masa lori Syabas dtg hantar air,
aku sampai rasa nk nangis tgk air,
cuaca panas.air xde.sedih gila aku rasa.
tp apa kan daya,kena hadapi.
masih bernasib baik lg lah kita ni.
xteruk lg mcm org somalia.

tapi kalau princess,nmpk air,dia g cedok nya semua air,
keluar dr baldi.huaaa stress mak jemah.hahaha.

esok baru ada air rumah aku.huaaaa airrr airrrr~

Read More ->>

PANDUAN SOLAT UNTUK PESAKIT


Read More ->>

Puteri Imann Sophea Setahun Enam Bulan



harini genap lah anak ibuu setahun 6 bulan.
dh big girl sgt anak ibuu.sgt cepat anak ibuu membesar.
sihat cegas,cantik mcm ibuu.kihkihkih~

serius aku rindu,
rindu kan baby princess,
rindukan air liur yg menjejes keluar.
paling rindu saat menyusukan princess dulu.
princess sempat menyusu sampai 4 bulan je.
Ya Allah rindunya.

masa susukan anak tu.aku rasa bahagia sgt.
rasa anak sgt rapat ngan kita.
seronok gila!

Princess anak yg baik.
anak yg bijak.anak yg LAWAK.hahaha.suka buat lawak.
suka buat benda yg kita x predict langsung dia nk buat.
dan kdg kdg cranky,masa cranky tu yg x lalu tu.
mmg nk jd hulk rasanya.

sor far mkn semua ok.dia suka mkn pedas.
laksa pon suka makan.aku makan laksa.
dia pon nk jugak. " aca aca katanya "
hahaha.aku mmg biarkan anak aku mkn je.
aku x nk dia jadi org yg memlilih makan .susah kan.
adik aku yg lelaki tu dulu mcm pickup eater,mmg susah sgt.
nk mkn benda yg dia nk je.so payah lah kan.
princess cuma x suka benda yg keras keras sgt je.
tapi kdg kdg x leh nk ramal gak.
tapi yg pasti,kalau mkn,kongsi pinggan ngan kita,
dia lg suka.dia xnk mkn dlm pinggan dia.
hahaha.layan kan je.asalkan nk mkn.

bercakap pulak.
mmg ringat mulut.senang ikut apa yg org ckp.
tp bukan lah asek menceceh je x tentu pasal.
dia bukan lah jenis yg bercakap sgt.
dia ckp bila perlu.dan kalau dia dgr apa kita ckp,
nt dia ikut. aku panggil laki aku syg,
dia pon " ayang,ayang "
perrghhhhh sabo jelah.hahaha

cuma princess anak yg manja.sgt manja
dgn aku especially. kalau x nmpk muka aku
leh histeria gamaknya.tapi so far kalau g school.
dia ok lah.aku ckp elok elok.ibuu nk work.
nt dia paham lah.Alhamdulillah.

princess pon sihat.tp ada lah kdg kdg jatuh sakit.
mcm skrg ni tgh demam tu.selsema n batuk.
aku masih lg amik ubat Homeopathy Hasan.
so far mmg sesuai dgn princess.aku x bg pon ubat klinik.

hmm apa lg nk cite eh.tu jelah kot.hehe.
anak dara saya.kesayangan saya ♥
kesayangan ibuu dan papa ♥
anak manja papa ♥



Read More ->>

NIKAH dalam AIR



rare gila kan! hehehe.
ala ni lakonan ni.bukan betul pun.korg jgn sibuk nk percaya lak!
Read More ->>

Red Lipstick

Hai!
Cantik xlipstick baru saya.hehe.
Baru beli semalam.
Hari trus pakai.xsabar kekdahnya.
Hehehe.

Kalau laki aku nampak ni.mst bising.
Dia x suka sgt aku pakai merah merah.
Haha.aku pun xsuka.tp ntah kenapa.
Teringin pulak.selalu aku pakai Nude je.
Ala apa salahnya tukar selera.hehe.

Aku suka lipstick dr Mabelline ni.
Water shine.sbb x keringkan bibir.

Korg suka pakai lipstick apa.
Hehehe.eh sebok lak nk tny.

K lah.nk mamam jap.bai

Read More ->>

06 March 2014

Lagi 1 tugas penting seorang Ibuu

Macam mana korg gosok gigi anak?
Ni soalan yg aku tanya kat geng gojes.
Dlm banyak banyak jawapan.
Aku dpt hadam 1 perkara.
Serapkan kuasa harimau.
Hahhha.maksudnya jd garang sikit.
Sebelum ni aku ckp elok elok.
Anak aku boolayan.
Aku xnk paksa.sbb aku xnk dia fobia dgn
Berus gigi.tapi bila tgk gigi anak org
rompong sama sini.hitam hitam.
Aku xlalu.sbb dulu kami adik beradik
xde alami benda ni.heee.
Aku x ingat cane mak aku ajar kami.
Tp kami semua gigi ok.heee.

Aku mmg mandi dgn princess.
Dan dia selalu tgk aku gosok gigi.
Dia amik berus gigi aku.then gosok gigi dia.
Tapi bila aku nk sentuh gigi dia.dia xbg.
Aku geram lah kan.sampai bila.
Gigi dia makin banyak.takkan nk biar je.
So harini aku kuat kuasa.
Gosok gak.biar dia meraung.
Sbb Anez kata dia takkan fobia.
Nangis jap je.so aku mulakan misi.

Mula mula ckp elok elok.pas tu agak x boleh.
Serap sket kuasa harimau bintang.hee.
Jd ganas sket.aku peluk dia.
Tp x kuat lah.suh dia bukak mulut.
Nasib dia bukak.pas tu dia nangis.
Masa dia nangis tu lah aku gosok lg.
Gosok geraham.belakang gigi.
Semua lah.dh puas hati.aku lepaskan dia.
Hehehe.tp kena cepat.kalau lmbt nt lg teruk.
Lepas tu aku ajar dia berkumuh.hehe.
Mula dia telan.pas tu baru ok.
Pas ni nk beli tooth mousee plak.
Hope gigi anak ibuu ok lah kan.
Hee.

Korg nt leh lah cuba eh.jd harimau sikit.
Tp jgn byk.sket je.hehehe.

Ok lah.nk solat jap.bai!

Read More ->>

Cara buang bulu ketiak dgn mudah


tadi aku g cabut bulu ketiak.ahahaha.
ni kes sbb dh malas nk shave.kalau shave siap gatal lh kan.
so malas.haha.aku pegi wax je td.senang.sedap pun sedap.
org tanya aku  " xsakit ke "
bg aku x sakit pon.sedap.
aku suka rasa dia mcm " rangup rangup " tu.hahaha.

bagi korg yg xtau cane buat wax bulu ketiak ni.
dia mcm ni taw,
dia akan sapu ketiak kita ngn bedak,
pas tu sapukan wax kt ketiak kita,
dia akan rasa panas panas sket gitu.
tapi x lah panas sgt.ok lah.boleh tahan,
lepas tu,dia akan lapikkan kain then
zappppppppppppppp! tarik skali.
so terkeluar lah bulu ketiak tu semua,
sampai ke akar umbi.hehe.
so dengan selamat,selama sebulan lebih,
bulu ketiak takkan tumbuh.
lambat lah nk tumbuh balik.hehehe.

tu sbb aku suka.rasa dia sedap.lega je rasa.
tapi masa nk buat ni.korg kena tunggu bulu ketiak panjang
sket lah.jgn pendek pendek.nt susah dorg nk wax.
heee.




ni bilik dalaman dia,aku yakin sbb bersih.
mmg tempat dia lawa.yg handle benda ni selalu india.
tp ni india moden.bersih.aku suka.hee.
tempat ni aku g kat Bangsar South.
dekat je ngan opis aku.hee.
lepas ni nk buat Padi n Medicure lak.
nk buang kulit kulit kaki ni.dh merekah rekah dh.
mengalahkan mak nenek.hehehe.

kalau korg nk buat.leh lah g tanya saloon saloon kt rumah korg.
tanya lah sama ada dorg buat wax armpit x.
kalau ada try lah.best taw.
rm15 je untuk 2 belah ketiak.heee.
Read More ->>

CPUV baru lagik!


hahahaha actually ni dapat masa hari isnin ritu.
dpt Visa Travel Happy ni.sonok nya.mmg happy pong aku!
org lain mst dh bersepah CPUV kan.aku baru dpt 6 tahun ni dh kecoh.
hahaha.biar lah! blog aku! hehehe.

ala aku bosan lah dgn cite aku yg ala ala kadar je ni.
bila lah nk update belog betul betul mcm dulu eh.
buat story panjang panjang.rindu sgt.

tapi xpelah.aku nk BW dulu.
lawat rumah kawan kawan dulu.
lama dh x g melawat korg =)

Read More ->>

lebih 50 Blogger join GA by RARA

Alhmadulillah!
dah berakhir dah GA aku,
fuhhh~ letih kan.berkobar kobar aku rasa.
mcm x percaya aku buat GA.hahaha.

Ahad lepas dh habis dh pon GA aku.
and sepatutnya harini aku umum pemenang.
tapi malang nya anak aku xsihat 2 hari.
so harini x dpt lagik nk pilih pemenang.
aku rasa esok lah aku umu k.harini baru nk terjah 
entry sorg sorg.

aku harap semua jujur lah join eh.
xde yg skip skip syarat.
heee.

mekasih korg!



1. http://heartstoryteller.blogspot.com/2014/02/ga-saya-nak-blouse-cantik-dan-murah.html
2. http://pelangipagibeautiful.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
3. http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
4. http://pinkvelvet-07.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
5. http://mizztina.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
6. http://azrinzfamily.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
7. http://queen-of-colors.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
8. http://iamtifa.blogspot.com/2014/02/ga-saya-nak-blouse-cantik-dan-murah.html
9. http://mammadanish.blogspot.com/2014/02/ga-saya-nak-blouse-cantik-dan-murah.html
10. http://kesahceriterachenta.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
11. http://blueopalz.blogspot.com/2014/02/giveaway-saya-nak-blouse-cantik-dan.html
12. http://theonlygirl98.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
13. http://shafyqahazahar.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
14. http://strawberrysgurls.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
15. http://aisyasakura.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
16. http://akugadishijabista.blogspot.com/2014/02/blouse-cantik-dan-murah-mom-madness-garage.html
17. http://lobaksusue.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
18. http://smileon-secret.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
19. http://smileon-secret.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
20. http://msredcheesecake.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
21. http://anies-msletoes.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
22. http://lovingwantie.blogspot.com/2014/02/ga-saya-nak-blouse-cantik-dan-murah.html
23. http://giveaway-jom-santai-aje.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
24. http://qileh.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
25. http://nurinafarhana.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
26. http://superpapaya.blogspot.com/2014/02/awesome-give-away-by-rara.html
27. http://nuurfarhani96-misswhiterose.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari_22.html
28. http://nuyushahidarahim.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
29. http://nanakimie.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
30. http://diyanawan.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
31. http://sitikektus.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
32. http://luviza-98.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
33. http://luviza-98.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
34. http://ctalfakhishah.blogspot.com/2014/02/segmen-saya-nak-blouse-cantik-murah.html
35. http://diyasesame.blogspot.com/2014/02/awesome-give-away-by-rara.html
36. http://sotskirt.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
37. http://wwweffafarhana.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
38. http://beloglistaimifiqa.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
39. http://nurulnhaa.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
40. http://havinue.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
41. http://cempakabiru-nieda.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
42. http://salinasafea.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
43. http://petakbunga-diari.blogspot.com/2014/02/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
44. http://sallyyatiey.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
45. http://ga-contestdansegmen.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
46. http://ezbil-official.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
47. http://geeazielove4eva.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
48. http://kakarians-forever.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
49. http://mawarberduri4147.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
50. http://www.duniashida.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
51. http://www.syuhadasalleh.my/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
52. http://ainexo96.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
53. http://bloghannamids.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
54. http://bloghannamids.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
55. http://blogiveaway87.blogspot.com/2014/03/saya-nak-blouse-cantik-dan-murah-dari.html
Read More ->>

Hanez Suraya dan Makian





pg pg td aku saje je stalk IG Hanez ni.
wakakaka mmg banyak gila maki.
ada jugak yg jd alim alim kucing.hahaha.
mmg nk tergelak aku baca.dorg punya ayat.
perrgghhh mmg hebat ah!

aku dh muak dh tgk hanez suraya ni.
meluat meluat! menganiaya wanita lain!
teruk!

kalau korg baca pic bawah skali tu.
HS ada post pic rules ttg life taw.
pas tu ada yg tambah,rules ke 10 mengangkang
utk kali org.hahaha.kelakor weh!

Read More ->>
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...