24 February 2015

Kenapa manusia tak suka kepada insan yang baik?

Aku selalu percaya pada takdir Allah, aku percaya dgn kesusahan yg aku lalui, ada penyenangnya di kemudian hari, aku percaya semua tu.aku percaya yg rezeki takkan dtg bergolek golek, Allah janji rezeki tu untuk kita, tapi kita kena berusaha.kena jaga hubungan, connection dgn Allah, connection dgn insan sesama islam. Begitu juga hubungan dgn family, paling penting restu suami, kita sebagai perempuan, suami adalah syurga, andai kata kita buat sesuatu atas redha dia, insyaAllah, bahagia dan berkat perniagaan kita.

Aku x tunjuk yg aku hebat, aku cuma luahkan apa yg aku rasa, aku impikan yg aku nanti akan ada nama, dikenali ramai, aku nk jd insan yg boleh membantu org lain.

Td borak borak dgn suami, " sayang, kenapa manusia yg baik ni org selalu x suka, kenapa org baik ni, selalu org pulaukan? " suami aku kata, " sedangkan Nabi Muhammad tu pun org x suka, cr kesalahan dia, apatah lg kita yg manusia biasa ni " Subhanallah, betul lah apa yg di katakan suami aku tu, kita ni lg lah, ntah siapa siapa di mata rakan rakan kita, akan tetapi, berjaga jaga lah kita hubungan sesama islam, andai ada salah aku pada kamu, aku mintak maaf, ada ada terkoyak, terrosak brg yg aku jualkan, minta diberitahu, aku hanya manusia biasa, ada cacat cela nya.

Saya bukan ustajah, hahaha. Itu lah yg satu benda aku nk ulang, aku cuma mahu jd yg terbaik untuk diri sendiri, dan juga insan disekeliling, semoga Allah merahmati kita, memurahkan rezeki yg halal buat kita.mana yg x betul.kita betulkan.yg x suka, tak apa, aku tutup sebelah mata, yg -ve.kita buang jauh jauh.ingat tu.hehehe.

Bai good night.
Terima kasih untuk rezeki harini Ya Allah.

4 comments:

✿ Ina Ainaa ✿ said...

Betul tu kak. Ena pun bukan baik tapi bila kita dh cuba buat baik ada je yg menghina. Kadang2 putus asa dengan dunia

Nurzakiah Hanum said...

itu la kan :(

eima said...

biasa la manusia ... bukan suka yg elok2 dan baik ..klu boleh nk cerca nk futnah lagi ...

tu nama nya cabaran kehidupan ...

Diana Rashid said...

Jadikan orang yang tak suka kita tu sebagai cabaran untuk kita berjaya..nanti rara dah berjaya,dah dikenali ramai ,percaya lah..ada ramai lagi yang akan tak suka kita berbanding sekarang..cabaran tu ada kat mana2 je..dah berjaya nanti lain pulak cabaran nya..lagi besar cabaran nak tempuh tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...