Image and video hosting by TinyPic

27 February 2015

#monologdalaman : berusaha atau tunggu je?

Td mak aku msg, cerita pasal seorang insan hamba Allah.hidupnya susah.anak yatim piatu, suami x kerja, kais pg mkn pagi, kais ptg mkn petang, mcm tu lah lebih kurang.

Aku ckp dgn mak aku, kesian mmg kita kesian, tp mcm mana kita nk ubah hidup dia, kalau dia xnk ubah hidup dia sendiri.kita mmg boleh bantu, kita bantu utk dia cr duit.banyak caranya.sampai bila nk termenung memikirkan nasib.sampai bila nk hidup atas belas kasihan.

Aku mungkin boleh bantu.tp, mcm mana ye, kita ke yg perlu mencari dia suruh dia berusaha menambah pendapatan? Atau pun sepatutnya dia yg kena membuat 1 langkah baru dlm hidup dia.satu je, malu bertanya, sesat jalan, banyak kali dah aku kena.hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. suruh dia tunggu kucing bertanduk ra... br leh kaya...

    ReplyDelete
  2. rezeki tak dtg bergolek.. sbb tu kena usaha! insyallah ada rezeki kita..

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com