10 February 2015

Sebentuk Bibir dan Sebuah Senyuman

Every cloud has a silver lining, No matter how hard it is to keep on going and keep  smiling at times! Rainbows will be on there way :-)

kadang kadang sebentuk bibir ini x mampu untuk mengukir sebuah senyuman yg manis.walaupun terlalu mudah, hanya menggerakkan otot pipi saje, tapi tak mampu.otak memberi isyarat untuk tidak senyum, sbb otak sedang sibuk memikirkan benda benda lain.sampai kdg kdg otak menjadi terlalu letih dan sampai menjadikan badan kita terlalu letih.

dan aku faham, andai kata org itu selalu tersenyum, tapi ada kala nya bila dia tak mampu untuk mengukir senyum, biar lah, biarkan dia, berikan dia masa, kita doa agar senyuman itu akan terukir semula.semanis manis stevia.

aku menujukan ayat ini untuk diri aku sendiri.ada satu tahap stress aku sampai kdg kdg aku sampai x boleh nk mengukir senyum, aku lupa senyum tu mcm mana.kdg kdg urat urat belakang tengkuk ni jadi sakit.dalam kepala, mcm mcm nk buat.tapi masa sangat singkat.aku rasa sampai tak terkejar.

aku rasa nak menjerit.jerit sekuat hati, tapi kang terkejut pulak anak aku, jadi aku tarik nafas, aku hembus, tarik nafas dan hembus, istigfar banyak banyak.aku nak mintak maaf andai kata aku ada menyakitkan hati sesiapa.aku ingin kosongkan hati, bersihkan jiwa.aku mahu tenang.

andai kata di beri peluang, aku ingin pergi jauh dari kesesakan hal dunia, aku ingin duduk di satu tempat yg tenang, berzikir, mendekatkan diri dengan Allah swt.ingin hirup udara segar, ingin mendengar kicauan burung burung.

INDAH-

tapi.mungkin hanya dlm mimpi, hanya 10 minit mimpi tu,lepas tu anak merengek rengek mintak susu,hmmm bertabahlah.hidup lah sebagaimana yg ditentukan, yg indah hanya dlm mimpi, realiti nya, mmg busuk, pahit. tapi kena telan.hadam!

selagi kita bergelar hamba Allah, kita tetap kena lalui setiap dugaan yang datang.moga Allah memberikan kita kekuatan untuk menempuh segala ujian. Amin.





4 comments:

wahida said...

aku pun sama nok...kalau boleh ingin pergi jauh dari kesesakan dunia...ingin pergi jauh dari manusia2 yang berhati busuk...

i feel u beb...nak tak nak kena telan jugak apa yg kita sedang lalui ni...

Umi Nazrah said...

salam singgah. saya pun jenis kalau kepala dah serabut, pikir dah tak menentu, terpancar habis segala reaksi kat muka.

tak reti nak setting bagi senyum time kelat. hehehe

Diana Rashid said...

Awat ni Rara..kena pi bercuti ni..macam stress je..pi singapore Rara...:)

eima said...

betui .... sbb masalah ngn jiwa san minda mmg muka ni tak leh nk berlakon manis kadangnya ....wuwuwuwuwu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...