15 March 2015

Antara rezeki dan Ibu, mana lagi penting?

Pernah tak anda alami situasi antara perlu memilih antara rezeki dan ibu.rezeki datang, dan ibu sedang meminta bantuan.mana korg akan pilih? Ibu atau rezeki?

Masa ni, Allah sedang menguji, betul kan? Dia nk bg rezeki yg boleh menampung hidup anda utk 2 bulan, tapi dlm masa yang sama, ibu juga memerlukan anda.ibu, besar jasa nya pada kita, antara isteri dan ibu, ibu kena didulukan, lepas ibu, ibu lagi, lepas tu ibu lg, selepas itu baru isteri dan lain lain.apa yg korg buat?

Pada mulanya mungkin akan rasa down, akan rasa mcm situasi ni sgt menyusahkan.memeningkan.tapi korg pilih yang mana? Bagi aku, mari kita berfikiran positif.aku suka twist fikiran aku skrg ni.andai kata setan menghasut jd negatif, aku twist jadi positif, kita pilih lah Ibu.Doa ibu, restu ibu adalah segalanya, andai kata tolak rezeki harini, Ibu mungkin doakan rezeki yg lain buat kita.tahukah anda.menyenangkan hati ibu bapa juga salah satu cara menjemput rezeki.rezeki adalah subjective.ada dimana mana.apa apa pun.biarlah kita bahagiakan org tua kita.InsyaAllah banyak lg rezeki lain yg akan datang.Amin.

Semoga Allah memberi kita fikiran yg selalu positif untuk melalu hari hari yg mendatang.

Bai.

3 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum rara, alhamdullilah. besar hikmahnya menolong ibu sendiri. hehehe

Nurzakiah Hanum said...

:) assalamualaikum
singgah pagi

Farah Waheda Wahid said...

In Shaa Allah, ada rezeki buat kita semua... Ibu itu lebih penting, tetapi di dalam keadaan sebegitu kadang kala memang boleh jadi dilemma...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...