Image and video hosting by TinyPic

26 March 2015

BERSELAWAT itu macam orang dulu-dulu

aku dah terbiasa dari kecil, kalau nak buat apa apa,
mak aku akan cakap, " selawat dulu Ra " tak kira lah apa benda
yang aku nak buat, mak aku mst suruh aku selawat,
so sampai lah aku besar, aku buat apa apa, aku mesti nk kena selawat,
nak baca bismillah.hehehe.

sampai ke lah anak aku skrg, kalau aku nk buat apa apa,
dia yang baca Bismillah kat aku, hahahaha.
like nk bake pavlova kan, aku selalu kalau masukkan
telur dlm mixer, aku akan baca bismillah,
ni skrg tak, dia yang baca kan " bismillahirrahmannirrahim "
hahahah.sambil tu aku tuangkan telur dlm mixer,
bangga jap aku rasa, menyerap benda baik kepada anak aku.

mak mertua kau pun, kalau masak apa apa,
mesti mulakan dengan bismillah, walaupun dia x sebut kuat,
aku ada lah dengar dengar.hehehe.

Bila aku baca Bismillah sebelum buat apa apa,
aku rasa selamat, bila aku selawat sebelum buat apa apa,
aku rasa mcm diri ini dilindungi Allah.hehe.
korang rasa x macam tu?

nak jadikan cerita, semalam aku suami aku tolong letakkan
minyak gamat pada luka Princess, sblm dia bubuh,
aku ckp kat dia, " sayang, Selawat sebelum bubuh " hehe.
lepas tu suami aku gelak, dia kata " eb ni mcm org dulu dulu lah "
hahahahahahaha LOLZ. aku mcm marah lah,
sampai hati ckp aku mcm org dulu dulu.hahaha,
tapi mmg org org dulu lah yg suka selawat selawat ni,
org skrg mmg dah jarang aku rasa.
tapi suami aku cakap, " bagus lah selawat tu "
maknanya kita ingat Allah, apa apa pun kita berserah
pada Allah kan.

aku kalau keluar mlm mlm, nk pergi mana mana malam
bawak Princess, aku akan selawat dulu, tutup kepala dia,
sebelum melangkah, aku selawat, niat dlm hati
" Ya Allah, Lindungilah anak aku "
then kalau nk bg anak aku makan apa apa pun,
aku selawat dan berdoa dlm hati.

mak mertua aku kata, Doa Ibu tiada hijab,
semua akan termakbul,
so xkisah lah bila bila masa pun kita doakan untuk anak kita kan.
untuk sesiapa jugak.

dan pertanyaan aku, adakah aku mcm org org dulu??
hahahaha.

IKLAN, Instant Glitter, WA rara ye! 019 477 4240

6 comments:

Diana Rashid said...

ahhahaha...sama la kita Rara..akak ni ngikut mak akak la..apa2 sikit selawat..heheh...makan ubat batuk ke,masak ke..cuci ikan,cuci beras dah terbiasa selawat.jadi macam automatik gitu..hahahah..

nusha fasha said...

Bgus amalkan.cmtu kak.. skurgnya mulut kita ringan nak berselawat =)

nadiah hanum said...

No...no..no...takder maknanya cam org dolu2! Gud job dear...akak pon sama cam rara...kita kena bnyk berselawat atas nabi sbb di akhirat nnti hanya baginda yg boleh beri kita syafaat...

Radhia said...

Segala perbuatan akan lebih dipermudahkan & diberkati jika dimulakan dengan selawat dan bismillah..

Reena Sidek said...

Hehehe sya pun amalkan juga rara.. Perkara yang baik tak de istilah mcm org dulu2.. Kalau tak de dulu tak de la skrg..

mOoN IzzaN said...

husband yg selalu ingatkan sy.. huhu.. 'selawat tak basuh beras tu?' 'selawat tak potong bawang tu?' kdg2 malu gak ngan husband tapi alhamdulillah sebab dia mengingatkan.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...