Image and video hosting by TinyPic

13 March 2015

Kali Pertama aku makan nasi kerabu

Aku orang Perak.bagi yang tak tau tu, kalau orang dengar aku cakap, orang dah tau aku orang perak, sbb O aku pekat.hahahaha.aku bangga jadi org perak sbb makan semua sedap sedap.hahaha.ada vaggey! Yennadeiii hahaha.kalau tempoyak, gulai tempoyak, mmg juara lah.lagik sedap weiii! 3 kali tmbh nasi putih.hahaha.
Aku kahwen dan suami aku, arwah abah dia org Kelantan, dan mama mertua aku org Pahang.laki aku beranak kat Pahang.MIL aku kata laki aku beranak dlm dulang.hahaha.laki aku lahir 4.5kg.hahaha.besar gila.normal, beranak kat rumah.rare kan!
Kalau cite pasal makanan.tau x, aku x pernah makan nasi kerabu, sbb aku rasa, nasi kerabu, nasi dagang tu semua pelik.TAPI, sejak aku makan nasi kerabu kat Jualan Puspanita bulan lepas.tetiba aku jatuh cintaaaa.sedappppp.huaaaaa.tp aku ckp kt akk tu, sy xnk kelapa.ahha.aku xsuka kelapa tu.pelik mkn nasi dgn kelapa.so Far aku rasa, nasi kerabu yang paling tersedap, yg ni lah.tmpt lain xtau mcm mana.oh jatuh cintaaa lak dgn nasi kerabu.hehehehe
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 comments:

  1. Nasi kerabu tanpa kelapa mana sedap ra!! Kiki.
    Dia sebenarnya bukan 100% kelapa. Klu ori kelantan punya kerabu, 30% jek kelapa selebihnya isi ikan yg dah dikisar halus.. sila try!!!

    ReplyDelete
  2. Hihi xmo kelapa ye? Akk dulu x suka kelapa gak siap pesan kat hubby takmo kelapa dan xmo budu. Tp bila jmp kedai yg kelapa dia muda dan byk ikan sgt la moist mmg nk lagi dan lagi. Budu? Big No! Akk org johor mmg x reti mkn budu sejak dulu kini dan selamanya kot.

    ReplyDelete
  3. nasi kerabu mmg sedap..nk2 ngan daging bakar or ayam percik..nasi dagang pn sedap, nasi berlauk pn sdap...tu smua menu belah timur ..nanti try la

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com