Image and video hosting by TinyPic

02 March 2015

Resipi Sup Ikan untuk anak


musim demam demam dtg balik,
princess 2 3 hari ni badan mcm dedor dedor,
batuk pon kdg kdg ada dengar, aku bila anak nak demam,
aku mula lah fobia, princess dulu tiap2 bulan mst demam,
aku mcm dh nk fobia bila anak demam.
tiap tiap bulan mesti aku MC,
tapi skrg Alhamdulillah, princess jarang dh sakit.

semalam, aku agak agak mcm dia nk demam,
aku trus suruh suami beli ikan,
aku buat sup, princess dh tak nak sgt mkn ayam.
bosan kot.hari hari ayam, skrg dia nk ikan je,
ikan pun lagi bagus kan.

selalu bila princess nk demam,
aku akan buat sup kaw kaw! hehehe, bg dia hirup sup
panas panas, budak tu kalau sup mmg dia suka.

Tumis - bawang besar, bawang kecil, bawang putih, halia.
( bawang putih and bawang tu aku lebihkan )

masa tumis, masukkan serbuk jintan putih sikit, kasik naik bau,
masukkan air, 

lepas masukkan air, masukkan celery, kentang,
then ikan, reneh lama sikit, api slow je.
garam sikit, jgn banyak tau, sbb anak je nk makan,
aku mmg jenis x kuat masin.

lepas tu tabur daun bawang daun sup.mmg semerbak bau,
princess makan banyak gila.
seronok sgt tgk dia makan, harini mcm dh sihat,
xde dedor dedor dah.hehehe.
korg nk buat, boleh lah cuba.
heee ♥




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 comments:

  1. Anak2 akak pun suka sup..seminggu 3,4 kali masak sup kat diaorang..selera makan kalau buat sup..tapi sup ikan ni diaorang tak mau..kalau, ayam, daging , ketam, tu diaorang suka la..

    ReplyDelete
  2. Budak2 mmg suka mkn sup....laju je selera..baguslah princess dh sht...

    ReplyDelete
  3. Ni mak budak pun suka makan rara...yummmmyyyy incess mesti cpt sembuh mkn sup ikan ni..penuh khasiat

    ReplyDelete
  4. sup ikan merah pastu tumbuk lada hitam.. peh sedapnya..

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com