Image and video hosting by TinyPic

20 April 2015

Bila "craving" durian pada bukan musim

Durian Udang Merah


siapa peminat DURIAN angkat kening! hehehehe.
KING OF FRUITS! sape tak makan, mmg rugi!
seyes! tapi mmg ramai je yang tak makan durian kan?
tapi bukan aku! aku PEMINAT NO 1 durian,
DIE HARD FAN lah katakan! cakap je apa yang tentang durian,
semua aku suka! hahaha. TEMPOYAK??? perghhhh lagi WIN!

Dalam sebulan lepas, aku nampak ada orang jual durian,
tapi tak banyak, sikit sikit, lepas tu duriannya besar besar gabak,
laki aku kata tu durian siam, tak sedap.so aku diam kan aje,
walaupun hati memberontak nak makan,
lepas tu merengek rengek lagi, laki aku kata,
musim panas ni, jangan makan durian, HABIS TU?
bila Malaysia nak sampai musim sejuk? hahahaha.

Semalam masa on the way nak ke Sungai COngkak,
lalu tepi tepi jahan hulu langat tu, banyak gila orang jual durian,
tapi bukan durian besar besar gabak yang siam tu,
tapi durian kecik kecik.molek je! aku pon apa lagi, cucuk JARUM LAH!
hehehehe.sampai lah balik dr mandi sungai, JARUM pun masuk,
laki aku berhenti tepi jalan.YEAY! hehehehe



Apa Rasa Durian Udang Merah?


korang tau berapa harga???? RM30 sekilo weiiii! bukan musim kan,
semalam ada 2 jenis Durian, Durian Udang Merah dan Durian Kunyit,
so mendapat lah! sbb dh craving sangat, pejam mata je beli,
last last dpt lah 3 biji, 2 biji Udang merah, sebiji Durian kunyit.
rasa dia? Peghhghhhhh jangan cakap lah! HEBAT! hilang kempunan,
sampai Syisyi pun bau durian.hahahahahaha.
mmg sedap sgt Durian Udang Merah, Lemak, Manis, Isi tebal!
mmg puas sgt makan! rasa nk buat Durian Crepe je!
Durian Kunyit tak berapa nak sedap sangat,
tak berapa nak manis, isi keras sikit, aku suka isi yang lembik lembik.

Durian Udang Merah Kucing Tidur
Kucing Tidur katanyaaaa

PUAS HATI AKU! hahahahaha.

Cara Mengelakkan Panas Badan Selepas Makan Durian


walaupun aku makan durian banyak, aku jarang mengalami panas badan,
sebab tidur dalam aircond hahaha. NO lah! petua mak aku,
kalau lepas makan banyak durian. nk elak dari badan panas,
minum air dalam kulit durian tu,InsyaAllah lah badan tak panas pun,
tapi tak tau lah keberkesanannya pada korang.
dan aku ada lagi 1 tips, suami aku bagi,

kalau kita makan durian, tangan akan bau durian kan?
untuk hilangkan bau tu, korang bubuh air dalam kulit durian tu,
basuh tangan dalam tu, dan tangan korang TAKKAN bau durian.
ni serius mmg terbukti.hehehe.cuba lah!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 comments:

  1. mak aiii.. sedappnyeee durian ni rara oiii... tengokk kuning nya pon cantikkk.. cepatlaaa musim durian.. x sabarrrr

    ReplyDelete
  2. oiii aku hantu durian..sedapnyeeeeee

    ReplyDelete
  3. wei.. terliur.. rase macamnak g cari sekarang jugak.. sedapnyeee durian..

    ReplyDelete
  4. durian oh durian...tunggu musim durian,nak makan durian kampung..terbaikkk

    ReplyDelete
  5. ehehehe...saya tak makan durian ehehehe...

    ReplyDelete
  6. yup .. saya pun mengamal kan petua .. alhamdulillah setakat ni mujarab .. pada kawan2 yang x pernah buat pun alhamdulillah berkesan pada mereka juga

    ReplyDelete
  7. adoii isi dia.memang menggiurkan....napelah harga tu 'murah' sgt.. adoii...nak beli pn pk byk kali ni hehe..tp terliur huhu

    ReplyDelete
  8. sedapnya Ra...akak pun suka durian lembik2 isi nya..yang keras2 ni macam tak manis jugak..

    ReplyDelete
  9. sedapnyaaaaaaaa duriannn.. eh eh dah berwajah baruu heeeeeee

    ReplyDelete
  10. aiikkk....!! kena gi redah Sungai Congkak jugak ni...

    lalalalalaaa... :)

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com