Image and video hosting by TinyPic

15 May 2015

Rakyat Rohingya hanyut dibawa kapal

Merenung ke dalam mata mereka, meninggalkan 1001 kesan dihati aku,
kita makan sedap, kita happy happy gelak, kita tidur dalam aircond,
mereka? tidur kesejukan dek angin malam, angin laut,
kita happy happy makan, mereka kebuluran hingga ada yang
mati, Ya Allah,dugaan apakah ini? Ya Allah, lindungilah mereka,
mohon ada lah insan insan berhati mulia yang mampu,
yang boleh membantu mereka, sedih nya hati.

aku ni jenis yang senang sedih, senang simpati,
aku rasa semua orang Malaysia pun mcm ni,
semua rakyat Malaysia baik hati,
tidak kata mahu di tempatkan mereka disebuah pulau,
cuma buat waktu terdekat ini,
bantulah mereka, berilah makanan kepada mereka,
kita mewah bukan?

Ya Allah, tak tau dah aku nak cakap apa,
sedihnyaaaa.sedih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. Merempat mengharapkan belas kasihan manusia sejagat...negara sendiri menghalau bagaikan pengemis...
    doa moga nasib mereka terbela...

    Jemput jenguk ke blog saya ya sis:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com