Image and video hosting by TinyPic

10 June 2015

Makanan pasar malam - berbaloi ke beli?

Kualiti makanan pasar malam


aku kadang kadang sedih dengan makanan pasar malam,
kalau dulu, makanan pasar malam sedap gila, tapi sekarang ni,
sedih gila, apa yang aku makan, aku rasa tak berbaloi dgn apa
yang aku bayar.korg rasa tak???

aku kalau OT, tiap tiap minggu pergi pasar malam,
beli makanan kat pasar malam, tapi sedih, makanan x sedap dgn apa
yg aku bayar, last week beli mee jawa, mee jawa cair,
kuah pucat, minggu ni beli mee sup, kuah masam, cair gila,
cili kicap tak sedap, hmmmm pelik lah aku.
kenapa eh, kenapa eh tak boleh nk masak sedap sedap eh?
aku tak kisah kalau bayar makanan mahal,
tapi kualiti tu biar lah di jaga, officemate aku pon
beli mee kari, tak sedap dia kata, kesian gila,
kami 2 2 tak makan, makan sikit je.

tetiba rasa rindu kat ipoh, kat ipoh semua makan sedap sedap,
cakap je nak makan apa, semua ada tauuu!
hmmmmm bertabahlah safuraaa~

nasi daging pedas kering ipoh
daging pedas kering dataran Ipoh.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 comments:

  1. Susah sekarang..dengan harga barangan yang dah naik, di tambah pula, peniaga yang entah apa-apa... Semua faktor menjadi punca... Herm..

    ReplyDelete
  2. Akk klu g psr mlm tapau ns kerabu je sis..hehehehe..tu je yg sedap kot

    ReplyDelete
  3. sedih sgt.
    harga mahal ~ tapi sikit dan x sedap.
    frust!

    ReplyDelete
  4. begitulah skrg,berniaga nk untung jer..kualiti xnk jaga...untung skali buat apa...org xnk beli lagi..yer tak..yg pentingnya jujurlah kalau nk meniaga kn rara...walaupun skit untung nyer,kalau sedap..berkali2 org dtg..

    ReplyDelete
  5. ye lah...sekarang dah tak sama...mungkin tuntutan masa ..atau wang , mungkin?

    ReplyDelete
  6. sejak duk dkt pasar malam ni, rasa macam tak tau nak makan apa dah, nasi kerabu je la jadi menu kalau pegi, tu pon kalo pegi,,hehe

    ReplyDelete
  7. susah nak jmpa penjual jujur. tp sy slalu pegi pasar malam cari benda2 yang mcm yong tau fu, atau putu piring. lain2 xmo da sebab serik. Nasi memang out laa. baik bungkus restoran.

    ReplyDelete
  8. TAK BEBALOI ... KLU BULAN POSA TU LAGI LA .... SAKIT HATI JE

    ReplyDelete
  9. Sebab tu la akak prefer masak je Rara sebab Kualiti makanan tak setanding harga yang dijaul. Hatta goreng telur je pun janji perut kenyang, hati tak sakit.

    Tapi tak semua la, ada yang ok, ok juga.

    Ni nak puasa ni, lagi lah orang berlumba-lumba nak menjual. Tak sedap tak apa, janji dapat jual sebab dia tahu, orang yang bekerja mesti akan beli di PARAM punya.

    ReplyDelete
  10. betul raaa... akk pun skrg dh lama tak gi pasar malam.
    dah laa x sedap pastu pulak peniaga pasar malam ni jenis berlagak skit.
    tak tau tmpat lain tp kalu kt area sri gombak tu mmg berlagak.

    kalu beli pun sejenis je kot mcm putu bambu, ayam goreng, yong tau foo..

    ReplyDelete
  11. So true....pernah beli rojak sebab abg teringin nak makan at last buang je....memng sanggup beli yg mahal sikit asal sedap....

    ReplyDelete
  12. sume kejar keuntungan semata
    takde ikhlas dlm berniaga

    ReplyDelete
  13. setuju!sebenarnya lebih baik masak sendiri..seriously tak kira pasar malam atau warung atau restoren...makanan tak sebanding harganya....bila nak untung lebih....semua depa nak cost down...jomlah kita memasak je bawak bekal pi keje...huhuhu...

    singgah blogwalking!

    ReplyDelete
  14. haish..
    nape kita senasib nih?
    asyik terkena makanan tak sedap je..huhu

    ReplyDelete
  15. sedih kann... nak merungut depan rezeki, tak elok pulak.. tapi sebenarnya sedih dgn sikap peniaga tu.. errrmmm... haiihhh... ntah laa... :(

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com