19 June 2015

Salah ke makan KARIPAP untuk berbuka?

Karipap!


aku mmg suka karipap, kalau pergi mana mana, kalau nampak karipap,
benda tu aku tuju dulu, tak tau lah kenapa, tapi mmg aku suka Karipap,
skrg ni, sejak duk KL, susah sgt nk cari karipap sedap.
hmm, kalau ada pon karipap ANGIN, inti kentang ada lah 2 3 ketul.
sedeh! kalau ada pon, inti x sedap, tawar, tak rasa apa.heh! sabar jelah!

Bulan puasa ni, bila teringat karipap, mula lah aku nk mencari,
semalam aku ajak suami g Bazar, aku cakap lah,
" sayang jom g bazar, nk cari karipap "
dia boleh cakap " karipap pon terliur ke " hahahaha.
huaaaaa sedeh! salah ke nk makan karipap,
korang tak faham perasaan Karipap Lover mcm aku ni,
hahaha.Karipap yg perfect bg aku ialah,
Inti banyak dan sedap, Pedas, cukup rasa!
dan Karipap pusing, karipap paling sedap mestilah
yang mak aku buat, tapi mak aku pon dah lama x buat karipap,
hahaha.dh pencen.kalau tak dulu, kerja aku lah kelim tepi karipap tu.
best wooo! aku kelim lawa tauuu! hahahaha

dulu masa mula mula duk KL, masa aku beli Karipap kat Bazar,
Arwah bapak mertua aku pon perli, " sape yg terliur karipap tu "
hahahaha.lawak gila! bg orang lain, karipap adalah satu makanan
yang bila bila je boleh makan, makan lah benda rare yang
hanya ada pada bulan Ramadhan je, tapi aku rasa,
ok je kalau nk makan karipap kan.hahaha.
TAK KIRA, harini aku nk makan karipap,
nk carik gak karipap! tak kira! hahaha.
kalau x jumpa, sok aku buat sendiri.hahahaha.


8 comments:

Diana Rashid said...

Rara..buat karipap frozen..boleh jual..kat kampung suami akak ada la sornag akak tu dia buat karipap memnag sedap..ada daging ubi,siap ada daun sup lagi..memang sedap la..kalau balik sana akak mesti beli banyak..dia jual yang frozen jugak..boleh beli banyak2..Nanti buat macam tu Ra..

Ummul Azkee said...

hikhik..meengidam karipap pun jd bhn..hmm..ummul pun suka karipap ok..insyallah buka rini buat karipap..inti da buat smlm..

Zaidalifah Hussin said...

Sedap jer...
bagi sikit untuk Bonde :)

Zaidalifah Hussin said...

kipidap Rara buat sendiri lagi puas hati.

khaty aiman said...

karipap adalah kuih paling feveret..yummy

AnneRaini said...

eh, sama. suka karipap jugak. bulan tak puasa pon suka karipap, bulan puasa pun nak karipap.

adda syuhada said...

sedapnyer..

ummi aqilah (LM) said...

Akak pun sgt suka karipap. Tp sblm beli atau rasa(klu g kenduri) akk tgk dulu kulit dia camne. Klu meletus2 nmpk tak rapuh nmpk liat mmg x ambik. Akk sgt cerewet bab inti dan kulit. Selalu je suami beli yg kulit liat x sedap. Inti ntah apa2..

Biasanya nk karipap akk buat je sbb satu rumah ni hantu karipap. Takat 40 bijik tu sekali goreng mesti habis punya.

Tp kan rara.. Kita yg pencinta karipap ni tgk rupa pun dh tau sedap kan? Erk bab kulit la maksud akk. Ada satu kedai tu dulu jual karipap ayam yg bulat. Perghhh sedap giler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...