31 July 2015

Antara BUDU dan BINI

If u married with Kelantanese men, u shoud fight with BUDU, BUDU is always ur enemy.hahaha. dah kenapa ckp omputih, dah lah omputih kelaut nun, tp harini aku nak bicara hal BUDU dan BINI, aku dah lama perhatikan, laki aku kalau bab budu, dia mmg kalah, kalau dia kata nak diet, tapi kau hidang budu depan dia, 3 pinggan nasi dia tmbh, biar ah mkn budu dgn ikan masin je pun, selera dia, bukan main lagi weyhhh. Aku pun x paham apekah kesedapan budu bagi dia, aku rasa cm biasa je, tp bagi dia, NIKMAT yang hamat.pelik lah aku ni.hahaha.

Macam kes tadi, dia dlm dilema, sama ada nak duduk makan sebelah bini or sebelah budu, dia pegang pinggan, then dia tgk aku, dia tgk budu, tapi sah sah lah aku kalah, dia pilih untuk duduk sebelah budu, huaaaaaa kesian aku, kalah dengan budu, hahahahaha. Lawak gila rasa, tp its is reality weyhhh. Mmg org kelantan dan budu x dpt dipisahkan, dpt pulak budu + tempoyak + cili padi hurmmmm 4 jam dia duduk kat meja makan. Betol dak? Sape laki dia kaki budu? Share story jom! Hahaha.

9 comments:

penaberkala nuar said...

Owh, baru tau husband kak rara ore klate
Oyeah, ore klate meme suka budu.. Sedap!!!
Klu balik kampung, saya selalu bawa bekal budu ke kl, hahaha
Tak boleh berenggang, lol

Azlinda Azman said...

laki ku bukan kelantanese tapi makan gak budu.

suhaila Johar said...

hhahaha..budu sedap bangattt..buh durian,potong bwang cili..fuhh bertambah2..

emalin mohd said...

saya bukan orang kelantan tapi memang suka budu. Budu ni boleh jadi pembunuh diet tau...huhu

ummi aqilah (LM) said...

Hihihi smua org yg mkn budu akn jd gitu kot rara. Yg pantai timut la maksud akk.

Yg johorean cam akk ni klu org letak budu dlm nasik kerabu gigih menggggg asingkan nasik yg ter kena budu tu. last2 rugi sbb dpt separuh bungkus je nasik tu. grr

Riza Afzan said...

nasib hubby saya x makan..xtau nape wlaupun dah suruh..hehehe

Hana Soffelia said...

Laki aku orang Melaka ra, tapi kaki budu. Tambah2 ada ulam petai, siap tambah 3 pinggan. Aku lak kalo budu dengan cencaluk, haruslah aku suka cencaluk. Gitu. Laki bini murtad ni hah. hahaha

dalila said...

adoii..
redho je la raa..
haha

Eka Tikah said...

hahaha. budu jadi pilihan. kesian akak terpaksa berkongsi kasih dengan budu >< :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...