Image and video hosting by TinyPic

04 July 2015

#cabaran20hari Amalan Berbalas Juadah di Bulan Puasa

Berbalas Juadah dibulan puasa mmg amalan kita kan? masa aku kecik kecik dulu, kami hidup berjiran ni, mmg havoc lah! mmg bertukar juadah saje, hari hari ada je juadah baru atas meja, harini juadah ni, esok lain pulak.lusa kuih muih. pinggan yang jiran bagi tu, bukan lah di pulangkan dengan tangan kosong, tapi ada jugak balasannya, hehehe. sok, kita pulak pulangkan pinggan tu, tapi dengan menu kita pulak lah. alaaa bukan lah nak balas dengan menu yg hebat hebat, cukup lah cucur udang, kuih muih, lauk pauk ke, dah kira ok lah tu. happy sangat dah!

tapi, zamana skrg ni, amalan bertukar tukar juadah ni dh hampir pupus, jiran skrg banyak yg buat hal sendiri, nak nak kalau duk apartment ke, duk tmpt tmpt elit ke, kompom dah takde dah amalan bertukar tukar juadah ni, betul tak? masing masing dh buat hal sendiri je.

tapi kalau kat Ipoh, rumah mak aku, masih lg mengamal kan berbalas juadah ni, alaaaa kdg kdg bukan nk bagi banyak pun, sikit sikit je.buat acah acah mesra dengan jiran, ye dokkkk.hahahaha. hmm korg mcm mana? ada lagi ke sikap bertukar tukar berbalas juadah?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 comments:

  1. amalan ni still ada lagi kat kampung k lily, kalau tak umah ni memang tak la kan

    ReplyDelete
  2. Julia pun dgn jiran ada juga berbalas juadah ni besttt sgt2...seronok tau

    ReplyDelete
  3. comelnya gambar... hehehehe..

    patut dihidupkan semula amalan bertukar juadah ni.. nanti kita dah pencen, duk umah masak-masak pas tu kita tukar2 juadah berbuka eh Rara... :p

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com