08 August 2015

Adakah perangai anak kita macam Lembu jika diberi susu lembu


Kecoh jugak harini pasal viral Susu Lembu ni, di rancangan Fiqh Wanita tv3, tentang susu ibu, ustazah tu kata, jika kita bg susu lembu DNA lembu akan masuk dalam badan anak, dan anak akan jadi pemarah mcm lembu, sbb lembu sifat dia pemarah. Subhanallah, kenapa lah ye, seorang ustazah boleh cakap mcm tu, kenapa? Pelik rasanya, aku sebagai ibuu, agak tersentap lah, aku sempat susukan Princess sampai 4bulan je, lepas tu bg FM, sedih gak bila dia ckp mcm tu, hish. Nasib lah Doc Khairul menerangkan perkara yg betul. Ramai ibuu yg lega. Yelah, risau gak bila statement gitu dah keluar kan.dr mulut ustazah pulak tu.


yang anak kita minum tu anak kita dpt Nutrisi, bukan DNA lembu tu, kena faham, dan ustazah x boleh lah nk ckp anak kita jd pemarah sbb sifat lembu tu.x patut sangat tu. Tak pelah, kita jadikan pengajaran semua benda ni, apa apa pun nak cakap, kena tau fakta yg betul, tak boleh main hentam je, zaman skrg ni zaman viral, salah sikit, habis lah.

7 comments:

Aku Penghibur said...

kes ini dapat perhatian di media sosial..ermm acik pun membesar dr susu fomula.. naseb2

Ummul Azkee said...

hm..kalau ummul pun sentap kot.ada gk tgk hritu,tpi xdelah fikir sgt.sbnrnya sifat pemarah anak tu bkn semata2 kerana pemakanan,sifat pemarah tu kadangkala anak2 pelajari dari kita juga.dia lihat pastu ikut.

Amanda Suria said...

teruja mengatasi kefahaman....macam ni la jadinya kan...ustazah tu memang tak patut keluarkan kenyataan macam tu....

misz sheyla said...

kan.... ha skang slh sikit semua org viralkan..tpi xptut jugak ustazah tu ckp mcm tu...

CikNaa said...

haaaa pnjang lebor penerangan..kipidap ra..

Allene typicalmommy said...

erm.... terkejut gak... agak2 la nak kata perangai lembu sekali pun

ameris said...

mmg semua mak2 sentap dgn statement ustajah tu raaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...