Image and video hosting by TinyPic

08 August 2015

Adakah perangai anak kita macam Lembu jika diberi susu lembu


Kecoh jugak harini pasal viral Susu Lembu ni, di rancangan Fiqh Wanita tv3, tentang susu ibu, ustazah tu kata, jika kita bg susu lembu DNA lembu akan masuk dalam badan anak, dan anak akan jadi pemarah mcm lembu, sbb lembu sifat dia pemarah. Subhanallah, kenapa lah ye, seorang ustazah boleh cakap mcm tu, kenapa? Pelik rasanya, aku sebagai ibuu, agak tersentap lah, aku sempat susukan Princess sampai 4bulan je, lepas tu bg FM, sedih gak bila dia ckp mcm tu, hish. Nasib lah Doc Khairul menerangkan perkara yg betul. Ramai ibuu yg lega. Yelah, risau gak bila statement gitu dah keluar kan.dr mulut ustazah pulak tu.


yang anak kita minum tu anak kita dpt Nutrisi, bukan DNA lembu tu, kena faham, dan ustazah x boleh lah nk ckp anak kita jd pemarah sbb sifat lembu tu.x patut sangat tu. Tak pelah, kita jadikan pengajaran semua benda ni, apa apa pun nak cakap, kena tau fakta yg betul, tak boleh main hentam je, zaman skrg ni zaman viral, salah sikit, habis lah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 comments:

  1. kes ini dapat perhatian di media sosial..ermm acik pun membesar dr susu fomula.. naseb2

    ReplyDelete
  2. hm..kalau ummul pun sentap kot.ada gk tgk hritu,tpi xdelah fikir sgt.sbnrnya sifat pemarah anak tu bkn semata2 kerana pemakanan,sifat pemarah tu kadangkala anak2 pelajari dari kita juga.dia lihat pastu ikut.

    ReplyDelete
  3. teruja mengatasi kefahaman....macam ni la jadinya kan...ustazah tu memang tak patut keluarkan kenyataan macam tu....

    ReplyDelete
  4. kan.... ha skang slh sikit semua org viralkan..tpi xptut jugak ustazah tu ckp mcm tu...

    ReplyDelete
  5. haaaa pnjang lebor penerangan..kipidap ra..

    ReplyDelete
  6. erm.... terkejut gak... agak2 la nak kata perangai lembu sekali pun

    ReplyDelete
  7. mmg semua mak2 sentap dgn statement ustajah tu raaa...

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com