16 December 2015

Manusia Dengan Emosi

Drama tentang kehidupan takkan habis. Dari dulu, hingga kini, mcm mcm drama yang aku lihat dari insan insan di sekeliling aku, mcm mcm peel, mcm mcm perangai. Ada yang nak kita nampak dia always good, ada yang nak kita nampak dia baik sangat dgn kita, ada yang nak kita nampak dia sebagai bos, ada yang nak kita nampak dia sebagai leader, nak kita nampak dia mcm BFF kita, mcm mcm lagi.

Aku hanya menilai, aku lihat, aku nilai, then aku akan tanya pada diri aku, apa nak buat? apa action kau? Skrg aku banyak serapkan benda positif dalam diri aku, jauhkan diri dari org negative, perbaiki diri, majukan diri, lawan rasa MALAS yg dulu banyak melekat dlm diri aku, bila buang malas tu, sampai aku jadi takde masa pulak nak buat semua benda. haihhh~

Aku tak kisah jika org nak create drama, aku cuma nak satu je, jangan lah sampai kita menyinggung perasaan org lain, aku ni, kalau nak buat satu benda, mst aku fikir, ' eh, dia x terasa ke eh? ' ' eh dia kata apa nanti eh? ' aku mst akan fikir mcm tu, TAPI org lain, ada ke fikir eh? aku sampai kdg kdg mcm nak pitam bila fikir pasal org lain, sampai suami aku cakap, sudah lahhh~ tak payah fikir pasal org.

Skrg aku fikir mcm ni, biar lah aku buat je baik dgn orang, then apa org nak fikir pasal aku. terpulangkan, kita x de magic untuk org suka pada kita, takde, so buat apa yg kita rasa baik dan betul, aku tau, tak semua org suka aku, tapi dalam x suka tu, ramai yang sayang aku, yang x suka, simple je, jauhkan diri kamu. Aku pun akan buat cm tu, org yg aku rasa aku x selesa, aku akan jauhkan diri. so tak payah fikir, Life is Short, so enjoy je, tak payah nak serabutkan kepala. Mati boleh bila bila masa je. Maafkan aku andai aku ada terguris perasaan kamu kamu, aku juga maafkan kamu.

4 comments:

idzwa kamaruddin said...

lumrah hidup kan dik ;)

Nor Afidah Bte Che Azmi said...

betul kak..
Fida pun tak peduli apa yg org nak kata atau benci Fida sekarang.Yang penting Fida happy dgn life

Akim said...

Besela tu.. resam manusia memang terlalu banyak....

Inani Hazwani said...

Setujuu sangat kak rara. Kadang2 sampai dah penat jaga hati orang. T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...