Image and video hosting by TinyPic

27 March 2018

Gula-gula Pandai Ajaib Al-Fateh Junior

Supplement untuk minda dan daya tahan anak


Kadang-kadang, kita ni sebagai parent, tak tahu nak bagi supplement apa pada anak kan, naik buntu kepala ni kan, nak cari satu supplement untuk anak yang boleh kuatkan daya tahan, juga meransang minda mereka. Kalau boleh nak semua dalam satu. kahkah. Dasar!

Lepas tu, nak juga cari yang menarik untuk anak-anak, kalau dalam bentuk ubat, tak mahunya dorang nak makan, mau di lueknya, kalau warna menarik, sedap, mesti laju je makan.

And akhirnya aku jumpa Al-Fateh Junior. Memula macam, wow, menarik sangat, macam jelly gummy, bawa balik rumah, tunjuk kakak, dia punya lah excited, tiap pagi mesti wajib nak makan " ubat pandai ", hahaha.

Apa Itu Al-Fateh Junior?


SUPPLIMENT AL FATEH JUNIOR adalah makanan tambahan yang diperkaya dengan bahan makanan sunnah terpilih seperti Madu, Kismis, Safron, Gam Arab,minyak zaitun dan Delima.

Tak perlu lagi kita nak amek satu-satu, baca selawat danbismillah terus kunyah-kunyah je, akan dapat bermacam-macam khasiat dalam sebiji gula-gula.

Kalau nak di ikutkan, larat ke kita nak bagi satu persatu makanan Sunnah tu kat anak kita, tak lalu kan? so kita bagi jelah Al-Fateh Junior ni, senang, mudah. All in one, konsep dia sama je seperti makanan tambahan lain yang berada di farmasi tu.

Didalam satu botol, terdapat 3 perasa dengan warna yang menarik, memang menarik lah sebab nya, kalau bagi sebotol, boleh habis sebotol anak-anak telan. Hadoi! Kena sorok sikit weh. Perasa yang ada ialah :

🍓 strawberry
🍏 epal hijau fuji
🍇 blackcurrant


Sangat menarik warna dia, kecil-kecil je sebiji gula-gula bijak ni, senang untuk anak makan dan kunyah, Alfi pun makan weh, patut lah makin bijak budak tu. haha.

Rutin kakak setiap pagi, pagi pagi sebelum pergi sekolah, mesti mintak ubat pandai. HAHAHA. Tapi tak, 40kali sebut ubat pandai, betul-betul jadi pandai. hehe.

Terdapat 6 bahan Sunnah Terbaik di dalam Al-Fateh Junior
1. SAFFRON
2. GAM ARAB
3. GARAM BUKIT
4. MADU
5. KISMIS
6. DELIMA

apa khasiatnya?

1. MENINGKATKAN DAYA TAHAN DIRI
2. MENINGKAT DAYA INGATAN DAN HAFALAN
3. MEMBUKA SELERA MAKAN
4. PERIBADI DAN AKHLAK YANG BAIK
5. MENINGKATKAN KECERDASAN OTAK
6. MENGHILANGKAN KELETIHAN DAN KELESUAN
7. MENINGKATKAN KECERDASAN FIZIKAL
8. MEMBANTU MELANCARKAN PEREDARAN DARAH
9. MEMBANTU SISTEM PENGHADAMAN DAN PENCERNAAN

Semua ni membantu anak-anak kita tau, yelah, di sekolah, ntah macam mana mainya, ntah apa makan dia, kita tak boleh nak pantau, so yang kita boleh buat, hanya dengan memberi yang terbaik untuk anak, pastikan daya tahan diri mereka kuat!

Supplement Al-Fateh Junior ni dihasilkan daripada beberapa ramuan utama seperti :

Saffron
Baik untuk melegakan stress
Mengembalikan stamina dan tenaga setelah melakukan kerja dan aktiviti
Kaya dengan antioksida yang mana mampu memperkuatkan sistem imunisasi badan dalam mencegah diserang penyakit
Mempercepatkan perkembangan sel-sel otak dan mempertingkatkan daya ingatan.
Mengatasi anemia atau kekurangan sel darah merah
Dan banyak lagi

Garam Bukit Halagel
Menjadikan tulang lebih kuat dan fleksibel

Kismis
Membantu perkembangan minda sihat dan menajamkan penglihatan

Gelatin Halagel
Melancarkan peredaran darah ke seluruh tubuh badan
Membantu membuang toksin di dalam badan.
Mengurangkan kesakitan dan keletihan kaki.
Melegakan sakit otot, sendi-sendi, sengal-sengal dan kekejangan otot kaki.

Madu
Menggantikan sel-sel otak yang rosak kepada sel-sel baru yang sihat.

Buah Delima
Membantu sistem penghadaman, merawat penyakit athma, sakit tekak dan batuk.

Gam Arab
Membantu menurunkan paras kreatinin dan gula dalam darah untuk pesakit buah pinggang dan diabetes
Mengurangkan risiko penyakit berpunca dari usus, kolesterol, lemak dan gula
Meningkatkan sistem imunisasi badan. 80% imunisasi badan bergantung dari sistem usus, perkumuhan dan perut yang baik
Kandungan fibre yang tinggi merendahkan kolesterol dan kurangkan risiko menghidap penyakit jantung.
Meningkatkan tahap kesihatan dan imunisasi dari serangan demam dan pelbagai penyakit.

- kredit info from http://www.afzalsukasuki.com

So siapa mak pak yang pening-pening nak cari supplement untuk anak, tak jumpa-jumpa, boleh lah try Al-Fateh Junior. Antara produk yang di suggest di tadika-tadika juga tau. Bagus sangat.

more info :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 comment:

  1. Amboi nampak sedap je raaa.. kunyah kunyal kenyalll gitueww 😋😋

    ReplyDelete

sayang anak ditangan-tangankan,sayang rara,di komen-komenkan.heee~ thanks sbb singgah and baca entry and komen skali,i appreciate it. =.='

Busuk!

safura.online.diary © . Designed by MaisarahSidi.com